Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJaklová, Alena
dc.contributor.authorKleinová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-08T08:05:54Z
dc.date.available2021-12-08T08:05:54Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30454
dc.description.abstractCílem diplomové práce je postihnout vývoj a proměnu reklamy v souvislosti s politickými, ekonomickými a sociálními změnami ve společnosti v letech 1918-1989. Práce se zaměřuje především na neverbální složky reklamy (obraz, barva, grafika). Pro pochopení reklamy jako celku je však nutné přihlédnout také ke složce verbální. Dále se diplomová práce snaží potvrdit, nebo vyvrátit teorii, že reklama může být jedním z pramenů pro poznání hodnot a úrovně společnosti. Práce je rozdělena na dva velké celky ? teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje obecné informace o reklamě, jež podávají přehled o podstatě a fungování reklamy v jednotlivých historických dobách. Teoretická část také přináší poznatky o reklamním diskursu a jeho složkách (verbální a neverbální). Důležitou součástí práce je zařazení reklamy do čtyř etap vývoje československé společnosti v letech 1918-1989. Ve druhé části se práce zaměřuje na analýzu získaného materiálu, který se stal podkladem pro vznik celé této práce. Databázi tvoří přes šest tisíc reklam získaných z tištěných periodik. Materiál byl shromažďován více než rok. Základním pramenem byly deníky, u nichž byla preferována především jejich kontinuita ve vydávání. Vzhledem ke skutečnosti, že se práce snaží postihnout období dlouhé sedmdesát let, je období 1918-1989 rozděleno do čtyř historických etap. Mezníky dělení na etapy se staly významné historické události, které v důsledku znamenaly proměnu československé společnosti. Na základě těchto společenských změn jsou sledovány proměny reklamy a jejich neverbálních složek.cze
dc.format278 s. (435 105 znaků)
dc.format278 s. (435 105 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectreklamacze
dc.subjecthistorie ČSR 1918-1989cze
dc.subjectneverbální složky reklamycze
dc.subjectadvertisementeng
dc.subjecthistory of ČSR 1918-1989eng
dc.subjectnonverbal components of advertisementeng
dc.titleNeverbální složky reklamního diskurzu z hlediska diachronníhocze
dc.title.alternativeNonverbal elements of advertising discourse in a diachronic vieweng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21783
dc.description.abstract-translatedThe aim of diploma thesis is to cover the evolution and transformation of advertisement in connection with political, economical and social changes in the society in years 1918-1989. The work is primarily focused on nonverbal parts of the advertisement (image, color, graphics). For understanding of the advertisement as a whole it is necessary to take into account a verbal part too. Diploma thesis tries further to confirm or disprove a theory that advertisement can be one of the sources for cognition of values and standards of society. The work is divided into two big parts ? a theoretical and a practical part. The theoretical part contains general information about the advertisement that gives a summary about nature and functioning of the advertisement in particular historical periods. The theoretical part brings knowledge about an advertising discourse and its components (verbal and nonverbal) too. The important part of the work is classification of the advertisement into four stages of Czechoslovak society evolution in years 1918-1989. The second part of the work is focused on an analysis of acquired material that became the base for creation of whole this work. The database consists of six thousand advertisements acquired from printed journals. The material was collected in a period of more than one year. The basic sources were daily newspapers and between them especially their continuity in publishing was preferred. Due to the fact that the work tries to cover the period of seventy years long, the period of 1918-1989 is divided into four historical phases. Milestones of division into phases are important historical events that in consequence meant transformation of Czechoslovak society. Based on these social changes, changes of the advertisement and its nonverbal parts are monitored.eng
dc.date.accepted2013-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-D/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJunková, Bohumila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam