Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcházka, Miroslav
dc.contributor.authorČekalová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-08T08:06:30Z
dc.date.available2021-12-08T08:06:30Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-07-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30507
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zjistit, jaké vztahy panují mezi minoritou a majoritou na českých základních školách. Pro tuto práci byla vybrána konkrétní menšina, menšina vietnamská. Zkoumáme zde, zda existují rozdíly ve vnímání mezi dívkami a chlapci a mezi staršími a mladšími žáky, a zda děti reagují jinak ve formálních a neformálních situacích. Také zjišťujeme, zda mají žáci alespoň základní znalosti o zemi původu této minority. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje kromě vysvětlení základních termínů, spojených s menšinami obecně, také historické a kulturní informace o Vietnamu, o životě a rozmístění Vietnamců v ČR a také poznatky o Vietnamských žácích na českých školách. V praktické části je použita metoda dotazníků pro žáky, doplněná o rozhovory s učiteli. Výsledky těchto šetření jsou zpracovány do grafů a tabulek a jsou doplněny o příslušné komentáře.cze
dc.format68 s. (115 076 znaků)
dc.format68 s. (115 076 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvietnamská menšinacze
dc.subjectetnická menšinacze
dc.subjectžák ? cizineccze
dc.subjectmigracecze
dc.subjectazylcze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectadaptacecze
dc.subjectmultikulturní výchovacze
dc.subjectmajoritacze
dc.subjectminoritacze
dc.subjectrasismuscze
dc.subjectVietnamese minorityeng
dc.subjectethnic minorityeng
dc.subjectpupil ? foreignereng
dc.subjectmigrationeng
dc.subjectasylumeng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectadaptationeng
dc.subjectmulticultural educationeng
dc.subjectmajorityeng
dc.subjectminorityeng
dc.subjectracismeng
dc.titleVietnamský žák na základní škole a jeho vnímání učiteli a spolužákycze
dc.title.alternativeView of the Vietnamese pupils from the perspective of teachers and classmates (with a view of the age of pupils and location of school)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag22145
dc.description.abstract-translatedThe goal of my diploma thesis is to find out, what kind of relations exists between minority and majority at Czech primary schools. Vietnamese minority was chosen for this thesis. We research differences in perception between girls and boys and between older and younger pupils. We also research differences between formal and informal situations. Another goal is to find out if pupils have some basic knowledge about native land of this minority. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part includes the explanation of basic terms about minorities at all, historical and cultural information about Vietnam, information about life and distribution of Vietnamese in the Czech Republic and also information about Vietnamese pupils in Czech schools. In the practical part the questionnaire method is used for pupils and the interview is used for teachers. Results of these research studies are processed into graphs and tables, which are supplemented by relevant comments.eng
dc.date.accepted2013-08-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-AJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVaněčková, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam