dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Čekalová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:06:30Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:06:30Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30507 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je zjistit, jaké vztahy panují mezi minoritou a majoritou na českých základních školách. Pro tuto práci byla vybrána konkrétní menšina, menšina vietnamská. Zkoumáme zde, zda existují rozdíly ve vnímání mezi dívkami a chlapci a mezi staršími a mladšími žáky, a zda děti reagují jinak ve formálních a neformálních situacích. Také zjišťujeme, zda mají žáci alespoň základní znalosti o zemi původu této minority.
Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje kromě vysvětlení základních termínů, spojených s menšinami obecně, také historické a kulturní informace o Vietnamu, o životě a rozmístění Vietnamců v ČR a také poznatky o Vietnamských žácích na českých školách. V praktické části je použita metoda dotazníků pro žáky, doplněná o rozhovory s učiteli. Výsledky těchto šetření jsou zpracovány do grafů a tabulek a jsou doplněny o příslušné komentáře. | cze |
dc.format | 68 s. (115 076 znaků) | |
dc.format | 68 s. (115 076 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | vietnamská menšina | cze |
dc.subject | etnická menšina | cze |
dc.subject | žák ? cizinec | cze |
dc.subject | migrace | cze |
dc.subject | azyl | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | multikulturní výchova | cze |
dc.subject | majorita | cze |
dc.subject | minorita | cze |
dc.subject | rasismus | cze |
dc.subject | Vietnamese minority | eng |
dc.subject | ethnic minority | eng |
dc.subject | pupil ? foreigner | eng |
dc.subject | migration | eng |
dc.subject | asylum | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | multicultural education | eng |
dc.subject | majority | eng |
dc.subject | minority | eng |
dc.subject | racism | eng |
dc.title | Vietnamský žák na základní škole a jeho vnímání učiteli a spolužáky | cze |
dc.title.alternative | View of the Vietnamese pupils from the perspective of teachers and classmates (with a view of the age of pupils and location of school) | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 22145 | |
dc.description.abstract-translated | The goal of my diploma thesis is to find out, what kind of relations exists between minority and majority at Czech primary schools. Vietnamese minority was chosen for this thesis. We research differences in perception between girls and boys and between older and younger pupils. We also research differences between formal and informal situations. Another goal is to find out if pupils have some basic knowledge about native land of this minority.
The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part includes the explanation of basic terms about minorities at all, historical and cultural information about Vietnam, information about life and distribution of Vietnamese in the Czech Republic and also information about Vietnamese pupils in Czech schools. In the practical part the questionnaire method is used for pupils and the interview is used for teachers. Results of these research studies are processed into graphs and tables, which are supplemented by relevant comments. | eng |
dc.date.accepted | 2013-08-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-AJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vaněčková, Olga | |