Specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase
Abstrakt
Tato práce představuje specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase. Práce je rozdělena do tří částí. V první části po vymezení základních pojmů představuje některé modely a typy nadání. Dále postupně seznamuje s charakteristikou a typy nadaných dětí, jejich identifikací, specifickými skupinami nadaných, a obvyklými problémy nadaných dětí. Druhá část seznamuje s institucemi a organizacemi, které nabízejí volnočasové aktivity pro nadané děti, a také výzkumy, jejichž cílem bylo zjistit, jaká je nabídka volnočasových aktivit v SVČ a jak jsou pracovníci SVČ seznámeni s problematikou nadaných dětí. Třetí část je zaměřena na specifika práce s nadanými dětmi ve volném čase. Pojednává o osobnosti pedagoga volného času a pedagoga nadaných. Dále o principech práce s nadanými dětmi a možných formách rozvoje jejich nadání.