dc.contributor.advisor | Tesař, Jiří | |
dc.contributor.author | Vacikar, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:06:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:06:48Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30528 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá využitím moderních digitálních technologií při konstruktivistickém pojetí výuky fyziky na základní škole. Práce mapuje vývoj výuky fyziky od nejranějšího období až po současnost. Velká pozornost je věnována analýze a komparaci softwarových produktů včetně příkladů použití. V rámci práce byla vytvořena praktická část na simulaci fyzikálních jevů a několik didaktických her. Část vytvořených programů i jejich výstupů byla použita přímo při výuce fyziky na základní škole a na nižším stupni víceletého gymnázia a prostřednictvím pedagogické sondy byla ověřena jejich efektivita. | cze |
dc.format | 118 s., příloha xviii s. | |
dc.format | 118 s., příloha xviii s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | fyzika | cze |
dc.subject | historie výuky fyziky | cze |
dc.subject | výpočetní technika | cze |
dc.subject | software pro fyziku | cze |
dc.subject | physics | eng |
dc.subject | history of physics teaching | eng |
dc.subject | computer technology | eng |
dc.subject | software for physics | eng |
dc.title | Počítačová podpora výuky fyziky na ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Computer aided physics teaching in elementary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 24462 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the use of modern digital technologies in a constructivist approach to physics teaching in elementary school. The thesis describes development of physics teaching strategies from the earliest period to present. Great attention is paid to an analysis and comparison of particular software products including examples. The practical part of the thesis concentrates on simulation of physical phenomena and includes several educational games. A group of the created programs and their outputs were used directly in physics teaching at the elementary school and the lower level of grammar schools. Efficiency of the programs was proved by pedagogical test. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | F-TchV/ZŠ navazující-komb. | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |