dc.contributor.advisor | Bína, Daniel | |
dc.contributor.author | Nováková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:07:32Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:07:32Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30571 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou využití komiksových zpracování v hodinách literární výchovy na druhém stupni základních škol. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti literární výchovy, teorie komiksu, teorie adaptace a efektivního vyučování. V rámci praktické části byla vytvořena sada čtyř výukových scénářů využívající komiksová zpracování klasických děl české a světové literatury a akcentující moderní pojetí výuky literární výchovy v souladu s požadavky na vzdělání stanovenými RVP pro základní vzdělávání. Jejich cílem je podporovat zejména rozvoj čtenářské gramotnosti a komunikační kompetence. Tyto výukové scénáře jsou určeny posluchačům vysokých škol, především v rámci didaktiky českého jazyka a literatury, začínajícím pedagogům, ale i pedagogům zkušeným. Kvalita vyučovacích scénářů byla ověřena v praxi. | cze |
dc.format | 99 s. | |
dc.format | 99 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | didaktika českého jazyka a literatury | cze |
dc.subject | komiks | cze |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | komiksové zpracování literárního textu | cze |
dc.subject | efektivní vyučování | cze |
dc.subject | moderní vyučování | cze |
dc.subject | výukový scénář | cze |
dc.subject | didactics of the Czech language and literature | eng |
dc.subject | comic | eng |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | the comic processing of a literary text | eng |
dc.subject | effective teaching | eng |
dc.subject | up-to-date education | eng |
dc.subject | educational script | eng |
dc.title | Využití komiksových zpracování literárních textů ve výuce literární výchovy na 2.st. ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Comics in the Czech Literature Education on secondary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 26951 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with the issue of the usage of comic processing in the lessons of literary education at the second grade of the elementary school. The theoretical part defines the basic expressions concerning the area of literary education, the theory of comic, the theory of adaptation, and effective teaching. The set of four educational scripts employing comic processing of classical works of Czech and world literature, highlighting the up-to-date conception of the literary education in accord with demands on the education which is set down by Framework Education Programme for Elementary Education, was created within the practical part. The main aim of scripts was to support the progress in reader´s literacy and the communicative skills. These educational scripts are not only intended for university students, primarily within the didactics of the Czech language and literature, and beginning teachers, but also for experienced pedagogues. The quality of the scripts was proved in practise. | eng |
dc.date.accepted | 2013-06-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-HV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Niklesová, Eva | |