dc.contributor.advisor | Nosková, Milena | |
dc.contributor.author | Hampergrová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:08:10Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:08:10Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30603 | |
dc.description.abstract | Tématem této diplomové práce je Problematika frazeologizmů na 2. stupni základních škol. Frazeologie je nedílnou součástí běžné denní komunikace, proto jsem se rozhodla zkoumat, jak jí žáci rozumí. Teoretická část vychází z publikací našich předních lingvistů. Praktická část pak zkoumá nejen znalost frazeologismů, ale také to, zda jim žáci rozumí a dokáží je použít ve větách. Dotazník je sestaven z frazeologismů, jež se objevily jako příklady již v teoretické části, ale také za pomocí slovníků české frazeologie a idiomatiky. | cze |
dc.format | 87 s. (153 032 znaků), 6 stran | |
dc.format | 87 s. (153 032 znaků), 6 stran | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | frazeologie | cze |
dc.subject | idiom | cze |
dc.subject | ustálená spojení | cze |
dc.subject | slovní zásoba | cze |
dc.subject | přísloví | cze |
dc.subject | pořekadla | cze |
dc.subject | citáty | cze |
dc.subject | pranostiky | cze |
dc.subject | přirovnání | cze |
dc.subject | rčení | cze |
dc.subject | phraseology | eng |
dc.subject | idiom | eng |
dc.subject | established connection | eng |
dc.subject | vocabulary | eng |
dc.subject | proverb | eng |
dc.subject | saying | eng |
dc.subject | quotes | eng |
dc.subject | weather lore | eng |
dc.subject | simile | eng |
dc.subject | saying | eng |
dc.title | K problematice frazeologismů na 2. stupni základní školy | cze |
dc.title.alternative | To the Phraseology of Elementary School Pupils | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 27028 | |
dc.description.abstract-translated | Topic of this diploma thesis is The Issue of Idioms at Upper Primary Schools. Phraseology is the integral part of daily communication that is why I decided to explore how pupils understand it. The theoretical part is based on publications of our leading linguists. The practical part studies not only the knowledge of idioms but also whether pupils understand it and if they are able to use them in sentences. The questionnaire consists of idioms, which have emerged as the examples in theoretical parts but also with the help of dictionaries of Czech phraseology and idioms. | eng |
dc.date.accepted | 2013-06-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mrkvičková, Iva | |