Výchovně zdravotní edukace v oblasti adekvátního životního stylu u adolescentů, analýza typologie životního stylu, edukační materiál.
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá výchovně zdravotní edukací v oblasti adekvátního životního stylu u adolescentů ve věkovém rozpětí 17 ? 18 let. Cílem práce je analyzovat problematiku v oblasti adekvátního životního stylu adolescentů a sestavení intervenčního programu tak, aby adolescenti po jeho absolvování uměli zařadit adekvátní komponenty životního stylu natrvalo do svého každodenního života. Zároveň je v této práci analyzována typologie životního stylu adolescentů. Výzkumná část přináší poznatky o pozitivním vlivu zpětné vazby intervenčního programu ve vztahu k fyzickému, mentálnímu a sociálnímu zdraví adolescentů. Bylo zjištěno, že adolescenti jsou schopni naplánovat adekvátní komponenty a zařadit je do svého životního stylu. V počáteční fázi lze doporučit edukaci adolescentů odborníkem, který by pomohl s naplánováním adekvátního programu, dohlédl na správné provedení a dovedl je až k trvalé facilitaci. Z výsledků jsou vyvozeny závěry a doporučení pro naplánování adekvátního životního stylu adolescentů, pro edukaci a autoedukaci v každodenním životě.