dc.contributor.advisor | Karvánková, Petra | |
dc.contributor.author | Kovaříková, Vlasta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:09:18Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:09:18Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30652 | |
dc.description.abstract | Výstupem diplomové práce jsou náměty pro globální rozvojové vzdělávání (GRV) žáků mladšího školního věku v podobě metodické příručky pro učitele a výukového materiálu pro žáky. Náměty jsou podloženy teoretickými poznatky vycházející z komparace vzdělávacích systémů rozvojových a rozvinutých zemí zaměřená na ČR a Namibii. Teoretická část práce představuje proces vzniku myšlenky globálního vzdělávání. Poukazuje na mezinárodní východiska českého konceptu, který je v současné době znám pod zkratkou GRV. Diplomová práce dále rozpracovává teoretická východiska konceptu GRV, na jejichž základě hledá kritéria pro zpracování vhodného GRV materiálu. Zároveň reflektuje současné postavení GRV v kontextu primárního vzdělávání českého školství a možnosti k efektivnější implementaci do vzdělávacího systému ČR. | cze |
dc.format | 86 + 41 s. | |
dc.format | 86 + 41 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | globální rozvojové vzdělávání | cze |
dc.subject | metodická příručka | cze |
dc.subject | globální výchova | cze |
dc.subject | vzdělávací systém | cze |
dc.subject | Namibie | cze |
dc.subject | reforma školství | cze |
dc.subject | global development education | eng |
dc.subject | methodology guide | eng |
dc.subject | global education | eng |
dc.subject | educational system | eng |
dc.subject | Namibia | eng |
dc.subject | school reform | eng |
dc.title | Náměty pro globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku (na příkladu komparace vzdělávacích systémů rozvojových a rozvinutých zemí zaměřená na ČR a Namibii) | cze |
dc.title.alternative | Proposal for implementation of global education for children of primary school age (including comparison of education systems in developed and developing countries, focusing on the Czech Republic and Namibia respectively) | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 30750 | |
dc.description.abstract-translated | Diploma thesis delivers a global education methodology for schoolchildren, designed for teachers and including materials for students. Suggestions are based on theoretical knowledge centred on the comparison of education systems in developed and developing countries, focusing on the Czech Republic and Namibia respectively. The theoretical part of the thesis is the process of developing the concept of global education via a Czech concept known by the acronym GRV. The thesis further develops the theoretical basis of the GRV concept by establishing criteria using suitable GRV material. It also considers the current state of GRV in context of primary education in Czech schools and opportunities for more effective implementation in the Czech educational system. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |