Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorŠerý, Michal
dc.date.accessioned2021-12-08T08:10:26Z
dc.date.available2021-12-08T08:10:26Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30675
dc.description.abstractJednou z metod získávání dat v psychologii je metoda sémantického diferenciálu. Použití sémantického diferenciálu je velmi rozsáhlé, tato metoda se hojně využívá v oblasti výzkumu osobnosti, klinické psychologii, psychologii trhu a marketingu. V posledních letech se tato metoda začíná uplatňovat i oblasti pedagogického výzkumu, pedagogické psychologii. Širší využití naráží na problematiku velkého množství dat získaných touto metodou. V disertační práci jsou uvedeny některé možnosti sestavení dotazníku s ohledem na výběr bipolárních adjektiv, reprezentujících hodnotící dimenzi, dimenzi aktivity a potence z hlediska reprezentativnosti a relevantnosti. Byla vytvořena sada nástrojů pro automatické generování sestavy dotazníků. Byly vytvořeny technické podpory sběru dat a jejich následného vyhodnocení a vizualizaci metody sémantického diferenciálu. Tyto postupy byly využity v rámci projektu zavádění výuky matematiky v angličtině na základních školách. U sémantického diferenciálu byly do analýzy globální podobnosti experimentálně aplikovány další možnosti výpočtu a vizualizace ze shlukové analýzy a byla ověřena jejich použitelnost.cze
dc.format163
dc.format163
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsémantický diferenciálcze
dc.subjectmatematikacze
dc.subjectpočítačcze
dc.subjectCLILcze
dc.subjectprogramovánícze
dc.subjectOCTAVEcze
dc.subjectVisual Basiccze
dc.subjectshluková analýzacze
dc.subjectsemantic differentialeng
dc.subjectmathematicseng
dc.subjectcomputereng
dc.subjectCLILeng
dc.subjectprogrammingeng
dc.subjectOCTAVEeng
dc.subjectVisual Basiceng
dc.subjectcluster analysiseng
dc.titlePoužití sémantického diferenciálu při hodnocení výuky na ZŠcze
dc.title.alternativeUsing of Semantic Differential for Euducation Assessment at Basic Schooleng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag35291
dc.description.abstract-translatedOne of the methods for collecting data in psychology is a method of semantic differential. The using of semantic differential is very large, this method is widely used in personality research, clinical psychology, market psychology and marketing. In recent years, this method has begun to apply to the area of educational research, above all educational psychology. A basic problem with wide using is the huge volume of data obtained by this method. Some of the options of setting up of a questionnaire with light to the selection of bipolar adjectives are listed in the thesis. The options represent the evaluation dimension, the dimension of activity and potency in terms of both representativeness and relevance. A set of tools for automatized generation of various combinations of questionnaire groups was created. A technical support of data collection, their evaluation and visualization using semantic differential method was also created. These methods will be used in realization of the project of introducing teaching of mathematic in English language at primary schools. The primary goal of this level of analysis is to judge to what extent can two terms (or more terms), generally regarded as semantically similar or different.eng
dc.date.accepted2013-06-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineInformační a komunikační technologie ve vzdělávánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeStuchlíková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam