Denní péče jako alternativa péče o předškolní děti v Německu
Abstrakt
Bakalářská práce se zaměřuje na projekt Denní péče v Německu. Jejím cílem je pokusit se zjistit přínosy a nedostatky v průběhu vzdělávání v Denní péči z pohledu rodičů a pedagogů a dále zjistit, jak se děti v tomto zařízení sociálně začleňují do kolektivu a toto porovnat s dětmi vzdělávajícími se v mateřské škole.
Teoretická část se zaměřuje na problematiku institucionální péče o malé děti a její možnosti a případná rizika, včetně jejích různých podob, a zmiňuje obsah, podmínky a legislativu předškolního vzdělávání v SRN. V této části jsou také obsaženy podmínky vzdělávání v mateřských školách a v zařízeních Denní péče, jakými jsou např. počty dětí ve skupinách nebo spojování dětí do věkově homogenních či heterogenních skupin apod.
V praktické části jsou zpracovány části rozhovorů s pedagogy a rodiči dětí týkající se jejich názorů a spokojenosti se zařízením, které jejich dítě navštěvuje. Pro výzkum byla zvolena metoda pozorování a metoda rozhovoru. Zjištěné informace byly kvalitativně zpracovány. V závěru jsou shrnuty získané poznatky od rodičů a pedagogů.