Moje cesta k osobnostnímu pojetí v předškolní výchově
Abstrakt
Cílem mé práce je na základě vlastní případové studie porovnat vzdělávání, metody a formy práce v Mateřské škole Dobrá Voda u Českých Budějovic v letech 1978 až 2013.
Teoretická část popisuje pojetí, smysl a proměny konceptu dětství v historické perspektivě, potřebu předškolní výchovy a její proměny. Zaměření cílů předškolní výchovy v období sociocentrismu, pedocentrismu a osobnostní orientace předškolní výchovy v současnosti.
Praktická část obsahuje reflexi vlastní pedagogické práce ve dvou částech:
- Můj příběh moje cesta k osobnostnímu pojetí v předškolní výchově.
- Komparace jak vypadala předškolní výchova v době mého nástupu do praxe v roce 1978 v období totality. Jaké byly přístupy k dětem, k jejich vzdělávání, individualitě, k rodičovské veřejnosti a jaká je současnost v roce 2013, vzdělávání v MŠ Dobrá Voda v současnosti.