Osobnostní pojetí dítěte v mateřské škole
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá osobnostním pojetím dítěte v mateřské škole v kontextu osobnostně orientované předškolní výchovy. Teoretická část seznamuje se základními předpoklady osobnostního pojetí dítěte a nejdůležitějšími věkovými zvláštnostmi, na které je nutné v předškolním vzdělávání brát zřetel. Dále je práce věnována vymezení podmínek k uskutečňování osobnostního pojetí dítěte v mateřských školách a objasnění pojmů osobnostní přístup a individualizace vzdělávání. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumu, prostřednictvím kterého bylo zjišťováno, jaké jsou skutečné podmínky a postoje předškolních pedagogů k realizaci osobnostního pojetí dítěte v mateřské škole. Následně jsou pojmenovány problémy, které vznikají v praxi předškolních pedagogů v souvislosti se zaváděním osobnostního pojetí vzdělávání do života mateřských škol.