dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Černá, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:45:08Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:45:08Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30988 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá osobnostním pojetím dítěte v mateřské škole v kontextu osobnostně orientované předškolní výchovy. Teoretická část seznamuje se základními předpoklady osobnostního pojetí dítěte a nejdůležitějšími věkovými zvláštnostmi, na které je nutné v předškolním vzdělávání brát zřetel. Dále je práce věnována vymezení podmínek k uskutečňování osobnostního pojetí dítěte v mateřských školách a objasnění pojmů osobnostní přístup a individualizace vzdělávání. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumu, prostřednictvím kterého bylo zjišťováno, jaké jsou skutečné podmínky a postoje předškolních pedagogů k realizaci osobnostního pojetí dítěte v mateřské škole. Následně jsou pojmenovány problémy, které vznikají v praxi předškolních pedagogů v souvislosti se zaváděním osobnostního pojetí vzdělávání do života mateřských škol. | cze |
dc.format | 55 s. | |
dc.format | 55 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Osobnost | cze |
dc.subject | osobnostní přístup | cze |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | individualizace vzdělávání | cze |
dc.subject | osobnostně orientovaná předškolní výchova | cze |
dc.subject | Personality | eng |
dc.subject | personal approach | eng |
dc.subject | preschool child | eng |
dc.subject | individualization of education | eng |
dc.subject | concept of child?s personality in preschool education | eng |
dc.title | Osobnostní pojetí dítěte v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Child personality conception in a kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 33312 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of this dissertation focuses on the concept of child?s personality in the kindergarten in the context of personalized preschool education. The theoretical part of this work informs the reader about the basic assumptions of the concept of child?s personality and the most important age related characteristics which is important to consider in the preschool education. The next section explains the limitations related to the child?s personality realisation in kindergartens and outlines the definitions of personal approach and individualization of education. The results from qualitative research that were used to identify the real environment and attitudes of teachers towards a realization of child?s personality in preschool education are presented in the practical part of this dissertation. Lastly, the main issues developed as a result of teachers trying to incorporate the concept of child?s personality to preschool education are highlighted. | eng |
dc.date.accepted | 2014-04-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |