dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Dolívková, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:45:57Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:45:57Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31023 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak se vyvíjela cesta současně žijící učitelky mateřské školy, která svou pedagogickou prací příznivě ovlivňuje nejen činnost dětí, ale i pomáhá pedagogům v jejich práci naplňovat poslání učitelky mateřské školy. V teoretické části jsou definovány pojmy osobnost předškolního pedagoga, vlivy dědičnosti, výchovy a prostředí, které působily na kompetence pedagogů. Dále jsou popsány kompetence předškolních pedagogů, profesní identita učitele, profese učitele po roce 1989 a vzdělávání předškolních pedagogů. Praktická část mapuje cestu současně žijící učitelky mateřské školy od dětství po současnost. V rámci kvalitativního šetření byl veden rozhovor s učitelkou mateřské školy v Klatovech Mgr. Hanou Švejdovou, který je doplněný třemi dalšími rozhovory s lidmi z jejího okolí. Poznatky a informace týkající se výzkumných otázek jsou shrnuty v diskuzi z v závěru bakalářské práce. | cze |
dc.format | 44 | |
dc.format | 44 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Osobnost učitele | cze |
dc.subject | kompetence | cze |
dc.subject | kompetence učitele | cze |
dc.subject | předškolní pedagog | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | personality of a teacher | eng |
dc.subject | competences | eng |
dc.subject | competences of a teacher | eng |
dc.subject | a pre-school teacher | eng |
dc.subject | nursery school | eng |
dc.title | Osobní příběh učitelky mateřské školy a její profesní kompetence | cze |
dc.title.alternative | Kindergarten Teacher Personal Narrative and her Professional Competencies | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 33531 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work was to show the development of both the personal life and professional career of the nursery school teacher, whose pedagogical work not only positively influences the children, but also helps other teachers to fulfil their role in the educational process successfully. In the theoretical part, the terms of "the personality of a pre-school teacher" and " the influences of transmission and upbringing and environmental influences forming the teachers' competences" are defined, as well as the " competences of pre-school teachers", "professional identity of a teacher", "profession of a teacher after 1989" and "education of pre-school teachers". The practical part shows the way of life of the nursery school teacher from her childhood to these days. This part also contains the interview with the above- mentioned teacher, Mgr. Hana Švejdová from Klatovy, which is supported by three other interviews with people knowing her and her work well. The information obtained from the interviews and research are resumed in the discussion in the final conclusion. | eng |
dc.date.accepted | 2014-04-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |