Historické památky Strakonic ve výtvarné výchově
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je vymezit vztah žáků staršího školního věku k historickým památkám Strakonic a zjistit rozsah a kvalitu vědomostí týkajících se strakonických nemovitých památek. Dále si tato bakalářská práce klade za svůj cíl zjistit, jaké místo zaujímá architektonická tvorba v hodnotovém systému žáků 2. stupně ZŠ. V teoretické části práce je věnován prostor především shrnutí a srovnání dostupných pramenů týkajících se historie města a jeho architektonických památek. Teoretická část obsahuje i stručný psychologický popis osobnosti žáka 2. stupně základní školy a jeho výtvarného projevu, vymezení funkce umění a architektury v životě dospívajících. V praktické části se věnuji zpracování výsledků výzkumu, který proběhl u žáků 6. a 9. tříd formou dotazníkového šetření.