Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKusová, Jana
dc.contributor.authorHáková, Lada
dc.date.accessioned2021-12-08T08:50:42Z
dc.date.available2021-12-08T08:50:42Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-06-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31181
dc.description.abstractTato práce se zabývá specifickou oblastí anglické a německé verbální flexe - konkrétně tvořením minulého času u morfologicky specifické skupiny silných sloves v němčině a angličtině, která vykazují určité shody, ale i tzv. faux amis (tedy zrádná slova). Teoretická část se práce nejdříve zaměří na německé sloveso a tvoření minulého času, v další části se bude práce krátce soustředit na oblast silných (nepravidelných) sloves v obou zkoumaných jazycích a následně bude provedena jejich analýza a strukturování dle jejich podobnosti či odlišnosti (morfologické, lexikální a fonetické), dále také faux amis a supletivní paradigmata. Ve vlastní empirické části bude zvoleno 10 sloves, která se v obou jazycích vyučují (nebo mohou vyučovat) na základní škole a k těmto slovesům budou vytvořeny různé didaktické materiály (cvičení, pracovní listy atd.), které bude možné využít k efektivní výuce německých silných sloves u dětí, které mají angličtinu jako první jazyk.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnepravidelná slovesacze
dc.subjectmnohojazyčnostcze
dc.titleNěmčina po angličtině ve výuce cizích jazyků se zvláštním důrazem na oblast silných slovescze
dc.title.alternativeGerman after English as a Third Language with Focus on Irregular Verbseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag34539
dc.description.abstract-translatedThis bachelor work deals with the specific field of verbal flexion in English and German and thus with the formation of past tense at morphologically specific group of irregular verbs in German and English which show some similarity as well as "faux amis" (false friends). The theoretical part is firstly focused on German verb and formation of past tense. In the next part the work is shortly focused on the field of irregular verbs in both languages that are researched and these verbs are analysed and sorted out according to their similarity or difference (morphological, lexical and phonetic.), faux amis, paradigms. In the empirical part, 10 verbs are chosen that are taught in both languages or can be taught at primary school. Various didactical materials such as exercises, work sheets etc. are presented so that they can be used in effective teaching of irregular verbs and can be used for children who have English as the first language.eng
dc.date.accepted2014-08-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJu-NJucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam