Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě
Abstrakt
Bakalářská práce Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na informace o výživě, především výživě dětí ve školním věku, výživových doporučení, výživových zvyklostí žáků. Dále je v teoretické části zahrnuta problematika rámcově vzdělávacích programů z hlediska výchovy ke zdraví. Praktická část je zaměřena na výsledky z výzkumu, který probíhal na pěti základních školách v okrese Havlíčkův Brod, výzkum byl kvantitativní a sběr dat probíhal pomocí dotazníku s kvízem. Dotazník byl sestaven z otázek na výživové zvyklosti žáků, otázky byli otevřené i uzavřené a kvíz posloužil k zjištění znalostí žáků z oblasti výživy, obsahoval 30 otázek a vždy byla pouze jedna odpověď správná, otázky byli uzavřené. Rozdáno bylo celkem 180 dotazníků, z toho se vrátilo 170 použitelných k realizaci bakalářské práce. Úspěšnost tedy byla 94, 4 %. Bakalářská práce může posloužit jako zdroj k informacím o správné výživě a dále může upozornit učitele či rodiče o nedostatcích znalostí z oblasti výživy jejich žáků či dětí.