dc.contributor.advisor | Krninský, Luboš | |
dc.contributor.author | Kůrková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:58:21Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:58:21Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2013-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31360 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na problematiku obtíží, se kterými se musí vyrovnávat začínající učitelé. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou vývoje profesní dráhy učitele s důrazem na stádium učitele začátečníka. Poskytuje náhled na specifické problémy začínajících učitelů. Praktická část byla realizována prostřednictvím metody hloubkového rozhovoru s vybranými začínajícími učiteli ZŠ. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým problémům začínající učitelé v souvislosti s profesí čelí. Dotazovaní respondenti označili za hlavní problémy výuku neaprobovaných předmětů, časovou náročnost a nedostatečnou pedagogickou přípravu v oblasti metodicko-didaktické a diagnostické. | cze |
dc.format | 76 s. | |
dc.format | 76 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Pedagogická příprava | cze |
dc.subject | profesní dráha | cze |
dc.subject | začínající učitel | cze |
dc.subject | uvádějící učitel | cze |
dc.subject | problémy začínajících učitelů | cze |
dc.subject | Pedagogical training | eng |
dc.subject | career development | eng |
dc.subject | beginning teacher | eng |
dc.subject | training teacher | eng |
dc.subject | problems of beginning teachers | eng |
dc.title | Profesní problémy začínajících učitelů | cze |
dc.title.alternative | Professional problems of beginning teachers | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 26827 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is focused on the issue of difficulties which beginning teachers have to cope with. The theoretical part deals with characteristics of the career development of teachers with special emphasis on the stage of beginning teachers. It provides insight into the specific problems of beginning teachers. The practical part was realized through the method of in-depth interviews with selected beginning teachers. The aim of the practical part was to find out which problems beginning teachers face in their first years of teaching. The respondents marked as the main problem teaching subjects in which they have not got a degree, time demands and insufficient pedagogical training in didactic-methodological and diagnostic fields. | eng |
dc.date.accepted | 2014-02-10 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Žlábková, Iva | |