dc.contributor.advisor | Urbánek, Petr | |
dc.contributor.author | Bízková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:58:23Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:58:23Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31366 | |
dc.description.abstract | Předmětem diplomové práce s názvem "Hodnocení učebnic žáky a učiteli" je zhodnotit učebnici z hlediska jejích funkcí. Hlavním cílem bylo zjistit názory žáků a učitelů na učebnici, kterou používají v hodinách českého jazyka.
V teoretické části diplomové práce jsem se zabývala učebnicí obecně, dále historií učebnic a několika klasifikacemi jejích funkcí. Pro další kapitoly diplomové práce je nejdůležitější klasifikace funkcí Dmitrije Dmitrijeviče Zujeva. Poté jsou v práci uvedeny výzkumy učebnic provedené v zahraničí a u nás a jejich vybrané výsledky. Praktická část práce se opírá o dotazníkové šetření provedené v sedmém ročníku na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Žáci dostali do rukou dotazník, kde měli zhodnotit učebnici z pohledu několika vybraných funkcí z výše uvedené klasifikace. Učitelé pak měli za úkol sami vyslovit svůj názor a zároveň zareagovat na odpovědi žáků. | cze |
dc.format | 93 s. (140 115 znaků) | |
dc.format | 93 s. (140 115 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učebnice | cze |
dc.subject | žáci | cze |
dc.subject | učitelé | cze |
dc.subject | funkce učebnice | cze |
dc.subject | textbook | eng |
dc.subject | pupils | eng |
dc.subject | teachers | eng |
dc.subject | function of textbooks | eng |
dc.title | Hodnocení učebnic žáky a učiteli | cze |
dc.title.alternative | Evaluation of textbooks by pupils and teachers | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 26853 | |
dc.description.abstract-translated | The subject of this diploma thesis titled "Evaluation of textbooks by pupils and teachers" is to evaluate a textbook in terms of its functions. The main aim was to find out the pupils and teachers views to a textbook, which is used in their Czech lessons.
In the theoretical part of this thesis I´ve been working with the textbook in general and I mentioned its history and then added several classifications of its functions. In the next chapters of this thesis is the most important the functions´ classification by Dmitrij Dmitrijevič Zujev. Then I have included researches of textbook made abroad and in Czech Republic and their selected results. The practical part is based on a survey carried out in the Year Seven at one primary school in České Budějovice. The questionnaire was handed to pupils and they marked their textbooks in terms of selected features from the classification mentioned above. Teachers´ task was the same as theirs pupils and on top of that react to the pupils answers. | eng |
dc.date.accepted | 2014-02-10 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Krninský, Luboš | |