Názory studentů na úroveň osvojení kompetencí potřebných pro výkon učitelské profese
Abstrakt
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se cítí být studenti připraveni na budoucí profesi učitele v rámci pedagogických a oborově-předmětových kompetencí. Dotazníky, které byly použity k šetření vyplňovali studenti Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a učitelé, kteří se již několik let věnují učitelskému povolání. V práci porovnáváme úroveň osvojení pedagogických kompetencí s úrovní osvojení kompetencí oborově-předmětových. Dále porovnáváme osvojení kompetencí u studentů bakalářského oboru se studenty navazujícího magisterského oboru a v poslední řadě, jak se cítí být připraveni muži a jak ženy.
U učitelů jsme se zaměřili na úroveň osvojení kompetencí těsně po skončení studia učitelství a následně na úroveň osvojení kompetencí po letech praxe. Učitelé také odpovídali na otázku, co by mohlo studentům pomoci k osvojení učitelských kompetencí.