Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKressa, Jiří
dc.contributor.authorTeclová, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-08T08:58:30Z
dc.date.available2021-12-08T08:58:30Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-01-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31381
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zjistit jak veliký vliv mají ?bystandeři? na průběh šikany, co vše ovlivňuje jejich chování a na co bychom se měli zaměřit při výchově dětí, aby se zmírnilo riziko vzniku šikany, případně došlo k jejímu zamezení hned v počátcích. Teoretická část přiblíží obecně problém šikany a důvody chování jejích účastníků. Budu zde popisovat sociální role při šikaně, druhy šikany a nezpochybnitelný význam role ?bystanderů?. Praktická část je věnována výzkumu na základních školách, kde byl dětem předložen anonymní dotazník na šikanu. Podle jejich reakcí na výroky uvedené v dotazníku lze určit, které ze sociálních rolí děti zastávají a jaké mají morální hodnoty. Po vyplnění dotazníků jsem také oddělila odpovědi chlapců od dívek a vyhodnotila je zvlášť.cze
dc.format81
dc.format81
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectŠikanacze
dc.subject?bystander?cze
dc.subjectagresorcze
dc.subjectoběťcze
dc.subjectoutsidercze
dc.subjectBullyingeng
dc.subjectbystandereng
dc.subjectbullyeng
dc.subjectvictimeng
dc.subjectoutsidereng
dc.titleŠikana ve školních lavicíchcze
dc.title.alternativeBullying in the classeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag26894
dc.description.abstract-translatedThe aim of the thesis is to determine the influence of bystanders on bullying. To find out what affects their behavior and what we should focus on when upbringing the children could reduce the rise of bullying and maybe it could even stop its beginning. The theoretical approach of the thesis is general problem of bullying and the reasons for the behavior of its participants. I will describe social roles in bullying, types of bullying and the undeniable importance of the role of bystanders. The practical part describes research in primary schools where the children evaluated an anonymous questionnaire about bullying. According to their responses about the statements in the questionnaire we can determine which of the social roles each children holds and we can learn more about their moral values. For a better, I also separated responses of the boys from the girls and I evaluated them separately.eng
dc.date.accepted2014-02-10
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeAbramčuk, Filip


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam