Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKressa, Jiří
dc.contributor.authorJarkovská, Jana
dc.date.accessioned2021-12-08T08:58:32Z
dc.date.available2021-12-08T08:58:32Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-01-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31384
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo podat přehled o poruchách chování, s nimiž se mohou setkat pedagogové druhého stupně základních škol. Práce pak byla úzce zaměřena na problematiku záškoláctví, s níž se učitelé v běžné praxi setkávají velice často. V teoretické části bude nejprve třeba poukázat na rozdíl mezi problémovým a poruchovým chováním a tedy na jevy běžné v určité vývojové etapě dítěte a naopak na chování, které je již třeba považovat za poruchové. Uvedeny budou také jednotlivé klasifikace poruch chování, s nimiž pracují odborníci v různých oborech. Následující kapitoly budou již věnovány vysvětlení pojmů týkajících se záškoláctví, jeho příčinám a možnostem opatření, jež mohou pomoci zabránit vynechávání povinné školní docházky. Praktickou část tvoří rozhovory s učiteli druhého stupně základních škol, kteří se již ve své praxi setkali se záškoláky. Cílem bude analyzovat, jaký přehled o dané problematice mají jednotliví pedagogové. Zároveň se pokusím odhalit, jaký je vlastní přístup učitelů při řešení záškoláctví a při jednání se záškoláky a jejich rodinami.cze
dc.format105 s. (179 890 znaků)
dc.format105 s. (179 890 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectProblémové chovánícze
dc.subjectporuchy chovánícze
dc.subjectzáškoláctví.cze
dc.subjectProblem behavioureng
dc.subjectBehavioral disorderseng
dc.subjectTruancy.eng
dc.titlePoruchy chování na 2.stupni ZŠ se zaměřením na záškoláctvícze
dc.title.alternativeBehavioural distrubance at the second grade of primary school focused on truancyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag26912
dc.description.abstract-translatedThe goal of the dissertation was giving a view of behavioural disturbances that secondary school teachers may encounter. The essay then closely concentrates on truancy problems that teachers encounter very often. The theoretical part shows the difference between problem and defective behaviour and consequently common effects in certain development phases of a child contrary to behaviour that must be classified as defective. I will also state the classification of defective behaviour used by specialists in various fields. Following chapters will focus on explanation of truancy terms, its causation and possible arrangements to prevent skipping mandatory education. The practical part is created by interviews with secondary school teachers who encountered truants in their common practice. The goal is the analysis of the level of teachers' view on the problems. At the same time, I will try to reveal the teachers' approach to solving truancy, treating truants and their families.eng
dc.date.accepted2014-02-10
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVaněk, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam