Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrejčí, Milada
dc.contributor.authorAuterská, Regina
dc.date.accessioned2021-12-08T08:58:55Z
dc.date.available2021-12-08T08:58:55Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31421
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vlivem dechových a relaxačních cvičení na duševní zdraví adolescentů ve výchovném zařízení z důvodu absence obdobných volnočasových aktivit. Výzkumu se zúčastnilo 9 dětí z Dětského domova Žíchovec ve věkovém rozpětí 1115 let, které se dobrovolně zúčastnily 12týdenního intervenčního programu "Dýchám, tedy jsem" sestaveným s přihlédnutím k charakteristice období adolescence. Vliv cvičení na organizmus jedince byl monitorován přístrojem biofeedback Shulfried 2000x-pert, dotazníkem POMS a technikou nedokončených vět. Získaná data z jednotlivých šetření byla analyzována a statisticky zpracována. Výsledky potvrdily pozitivní vliv dechových cvičení na snížení afektivních stavů, prohloubení bráničního dýchání a snížení tepové frekvence. Intervenční program byl doporučen jako součást volnočasových aktivit adolescentů ve výchovných zařízeních.cze
dc.format88
dc.format88
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAdolescencecze
dc.subjectduševní zdravícze
dc.subjectjógacze
dc.subjectdýchánícze
dc.subjectrelaxacecze
dc.subjectvýchovná zařízenícze
dc.subjectkontinuum Selfcze
dc.subjectAdolescenceeng
dc.subjectmental healtheng
dc.subjectyogaeng
dc.subjectbreathingeng
dc.subjectrelaxationeng
dc.subjecteducational institutionseng
dc.subjectcontinuum of Selfeng
dc.titleSestavení a ověření programu dechových cvičení jako součást podpory duševního zdraví adolescentů ve výchovných zařízeníchcze
dc.title.alternativeSetting and verification of the program of breathing exercises for adolescents as a supporting structure for their mental health in educational institutionseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag27128
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the effect of breathing and relaxation exercises on the mental health of adolescents in educational institutions as there is a lack of such free time activities. There were 9 participants from the Children's home Žíchovec in the age 1115 years in this research. They took part in a 12-week intervention program called "I breathe therefore I am", that was set according to the specifics of adolescence. The effect of breathing exercises to the human body and mind was monitored by the Biofeedback Shulfried 2000x-pert device, the Profile Of Mood States questionnaire and the "Unfinished Sentences" method. The acquired data were analyzed and statistically validated. The results confirmed positive effect of breathing exercises on reducing the affective states, deepening abdominal breathing and decreasing the pulse frequency. The intervention program was reccomanded as a part of the free time activities of adolescents in educational institutions.eng
dc.date.accepted2014-06-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVychovatelství se zaměřením na výchovu ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.description.defenceDiplomantka zodpověděla dotazy členů komise. Další hodnocení viz přiložené posudky.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam