dc.contributor.advisor | Meškan, Václav | |
dc.contributor.author | Krotil, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:58:57Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:58:57Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-01-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31424 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se snaží analyzovat aspekty myšlenkového mapování s cílem vytvořit efektivní nástroje pro aktivní a tvůrčí podporu výuky fyziky na základní, popřípadě i na střední škole. Úvodní část práce obsahuje základní představy o teoriích učení, tvořivosti, psychologických aspektech myšlenkového mapování, rozdílech mezi myšlenkovým a pojmovým mapováním a metodiku tvorby myšlenkových map. V praktické části jsou navrženy metodické postupy výuky fyziky za pomocí myšlenkových map, použity jako expozice učiva, diagnostika, při řešení kvantitativních, problémových a divergentních úloh. V této práci jsou uvedeny výsledky experimentu úspěšnosti žáků základních škol při řešení kvantitativních úloh pomocí myšlenkových map a je vyhodnoceno srovnání výsledků s malou experimentální skupinou. | cze |
dc.format | 80 | |
dc.format | 80 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | myšlenkové mapy | cze |
dc.subject | řešení problému | cze |
dc.subject | výuka fyziky | cze |
dc.subject | pojmové mapy | cze |
dc.subject | fyzikální problémové úlohy | cze |
dc.subject | mind map | eng |
dc.subject | problem solving | eng |
dc.subject | teaching of physics | eng |
dc.subject | conceptual maps | eng |
dc.subject | physical problems | eng |
dc.title | Pojmové a myšlenkové mapy ve vyučování fyziky | cze |
dc.title.alternative | Conceptual and Mind Maps in Physics Education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 27172 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis tries to analyze aspects of mind mapping as an effective instrument for active and creative teaching of physics at the elementary school and high school. The opening part contains basic knowledge of learning theories, creativity, psychological aspects of mind mapping, difference between mind mapping and conceptual mapping and methodology of the mind mapping. Practical part of the thesis contains methodical advice for teaching physics using mind maps in different levels of teaching process. This thesis presents results of an experiment on success rate of elementary school pupils in solving quantitative tasks using mind mapping | eng |
dc.date.accepted | 2014-02-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Fn-In | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |