dc.contributor.advisor | Tesař, Jiří | |
dc.contributor.author | Mazanec, Radim | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:59:05Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:59:05Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-05-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31434 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá komparací učebnic fyziky na základních školách. Cílem této diplomové práce je zjištění zastoupení jednotlivých sad učebnic na základních školách v Jihočeském kraji, vytvoření a ověření vlastního návrhu pojetí výuky vybraného tematického celku Jednoduché stroje. Tato práce je určena především pro vyučující jako pomůcka pro zvýšení efektivity výuky, pro podporu představivosti a zvýšení zájmu o fyziku u žáků. Pro tyto potřeby byl vytvořen návrh pojetí výuky tematického celku Jednoduché stroje formou interaktivní prezentace, jehož přínos a efektivita byla prakticky ověřena přímo ve výuce fyziky na několika vybraných základních školách. Ověření přínosu bylo zjištěno pomocí vytvořeného didaktického testu. Tyto testy byly následně vyhodnoceny a výsledky zpracovány v závěru této práce. | cze |
dc.format | 158 s. | |
dc.format | 158 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Fyzika | cze |
dc.subject | jednoduché stroje | cze |
dc.subject | páka | cze |
dc.subject | kladka | cze |
dc.subject | nakloněná rovina | cze |
dc.subject | interaktivní tabule | cze |
dc.subject | didaktický test | cze |
dc.subject | Physics | eng |
dc.subject | simple machines | eng |
dc.subject | lever | eng |
dc.subject | pulley | eng |
dc.subject | inclined plane | eng |
dc.subject | interactive whiteboard | eng |
dc.subject | didactic test | eng |
dc.title | Komparace učebnic fyziky pro základní školy | cze |
dc.title.alternative | The comparison of physics textbooks for basic schools | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 29566 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the comparison of physics textbooks for primary schools. The purpose of this thesis is to determine the representation of individual sets of textbooks in primary schools in the South Bohemian Region, to develop and test custom teaching concepts revolving around thematic unit of 'Simple Machines'. This work is addressed primarily to teachers as a tool to enhance teaching effectiveness, to support the imagination and to increase interest in physics among pupils. These are the reasons why thematic unit, called Simple Machines, has been developed in form of interactive presentation, whose contribution and efficiency has been practically verified directly during physics classes in few selected primary schools. Benefits have been verified through accredited didactic tests and their evaluation and results are processed at the end of this thesis. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | F-TchV/ZŠ navazující-komb. | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |