Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZbudilová, Helena
dc.contributor.authorŠubová, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T08:59:24Z
dc.date.available2021-12-08T08:59:24Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-06-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31456
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Proměny náhledu na výuku společenskovědních předmětů od roku 1989 (ve vybraných odborných časopisech) pojednává o historii a vývoji společenskovědních disciplín. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část zachycuje stručný vývoj českého školství z perspektivy výuky společenskovědních předmětů od roku 1774 do roku 2014. Tato část je členěna do dvou podkapitol první zachycuje vývoj školství od roku 1774 do roku 1989; druhá podkapitola je věnována vývoji výuky občanské výchovy po roce 1989. Diplomová práce reflektuje významné mezníky v historickém vývoji a proměnách předmětu občanská výchova. Praktická část práce je zaměřena na analýzu náhledu na výuku společenskovědních předmětů od roku 1989 a zachycení různých snah, tendencí a proměn reflektovaných v odborných časopisech. V práci byla využita metoda analýzy a komparace odborných teoretických a populárně-naučných textů. Mezi nejaktuálnější a nejfrekventovanější témata společenských věd, která byla řešena a diskutována, patří etická výchova, mediální výchova, sexuální výchova či multikulturní výchova. V diplomové práci jsou zastoupeny jak názory odborníků a pedagogů, tak názory studentů a jejich rodičů.cze
dc.format87 s. (147 432 znaků)
dc.format87 s. (147 432 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectObčanská výchovacze
dc.subjectspolečenskovědní předmětycze
dc.subjecthistoriecze
dc.subjectrok 1989cze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjectodborné časopisycze
dc.subjectCivic educationeng
dc.subjectsocial studieseng
dc.subjecthistoryeng
dc.subjectthe year 1989eng
dc.subjectanalysiseng
dc.subjectspecialized journalseng
dc.titleProměny náhledu na výuku společenskovědních předmětů od roku 1989 (ve vybraných odborných časopisech)cze
dc.title.alternativeTransformations of view on the teaching of social sciences from 1989 (in selected specialized journals)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag31102
dc.description.abstract-translatedThe thesis titled Transformations of view on the teaching of social sciences from 1989 (in selected specialized journals) discusses the history and development of social science disciplines. The thesis is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part describes brief development of the Czech education from the perspective of teaching social sciences from 1774 to 2014. This section is divided into two parts the first shows the development of education from 1774 to 1989; the second section is dedicated to the development of teaching civic education after 1989. Diploma thesis reflects significant milestones in the historical development and transformation of civic education. The practical part is focused on the analysis of the view of the teaching of social sciences since 1989 and the capture of various effords, trends and changes reflected in specialized journals. In this thesis was used the method of analysis and comparison of theoretical expertise and popular educational texts. The most recent and most frequent topics of social sciences, which were discussed in specialized journals, were ethical education, media education, sex education and multicultural education. The thesis shows both opinions of experts and educators and the views of students and their parents.eng
dc.date.accepted2014-08-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-OVncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam