dc.contributor.advisor | Mrkvičková, Iva | |
dc.contributor.author | Prášilová, Romana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:59:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:59:39Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31472 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce jsou diktáty a pravopisná cvičení v rámci didaktiky českého jazyka. Práce se skládá z teoretické části, která obsahuje definici pojmu didaktika českého jazyka, její zařazení mezi ostatní vědní disciplíny a jejich vztah. V této části práce se také zaměřuji na pravopis, jehož součástí jsou rovněž diktáty. Jádrem teoretické části je charakteristika diktátu, zásady diktovaného textu a hodnocení a klasifikace napsaných diktátů. Součástí této práce je také kapitola pojednávající o specifických poruchách učení.Praktická část této diplomové práce je věnována analýze učebnic českého jazyka
a pravopisných publikací. Podrobně jsou zde popsány jednotlivé formy diktátů, jejichž tématem je interpunkce. V závěru práce je stručné shrnutí a zhodnocení analýzy jednotlivých typů diktátů, popřípadě pravopisných cvičení. | cze |
dc.format | 69 s. (111 091) | |
dc.format | 69 s. (111 091) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | didaktika českého jazyka | cze |
dc.subject | pravopis | cze |
dc.subject | diktát | cze |
dc.subject | specifické poruchy učení | cze |
dc.subject | didactics Czech language | eng |
dc.subject | orthography | eng |
dc.subject | dictation | eng |
dc.subject | specific learning disabilities | eng |
dc.title | Diktáty v didaktice ČJ na 2. stupni | cze |
dc.title.alternative | Dictates in the Framework of Secondary-school Didactics | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 31175 | |
dc.description.abstract-translated | The topics of this diploma thesis are dictations and orthographic exercises within didactics of the Czech language. The thesis consists of theoretical part, which contains a definition of the term didactics of Czech language, its inclusion among the other fields of science and their relationship. In this part of the thesis, I also focus on orthography, which includes dictation. The core of the theoretical part is characteristics of dictation, principles of dictated text and evaluation and classification of a written dictation. A part of the thesis is also a chapter dealing with specific learning disabilities.
The practical part of this diploma thesis is dedicated to the analysis of textbooks of Czech language and orthographic publications. Detailed description of each particular dictation focusing on punctuation is presented in this part. At the end of the thesis is a brief summary and evaluation of the analysis of individual types of dictation and alternatively orthographic exercises. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |