Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMurad, Salim
dc.contributor.authorJochmannová, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-08T08:59:46Z
dc.date.available2021-12-08T08:59:46Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-06-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31479
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tématem konzumerismu a konzumního chování se zaměřením na děti a mládež. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje popisu vývoje konzumního chování a faktorů, které jej ovlivňují, jako sociální skupiny nebo reklama. Zároveň se zabývá dětskému vnímání značek a jak značky ovlivňují jejich konzumní chování. Popisuje důležitost spotřebitelského vzdělávání v rámci vzdělávacího systému České republiky. Zároveň se zabývá systémy a možnostmi spotřebitelského vzdělávání v širším kontextu Evropské unie a dalších organizací. Praktická část obsahuje plán hodiny spotřebitelské výchovy a pilotní případovou studii zabývající se konzumním chováním vybrané skupiny českých dětí. Tato pilotní případová studie byla zacílena na dvě výzkumné otázky: Co pro děti znamenají značky? Projevují děti skrze své preference a konzumní chování znaky konzumerismu? Závěry této studie jsou zde popsány také.cze
dc.format134
dc.format134
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkonzumní chovánícze
dc.subjectkonzumerismuscze
dc.subjectdětské preferencecze
dc.subjectČeská republikacze
dc.subjectspotřebitelské vzdělávánícze
dc.subjectreklamacze
dc.subjectvliv rodičůcze
dc.subjectvliv vrstevníkůcze
dc.subjectconsumer behavioureng
dc.subjectconsumerismeng
dc.subjectchildren's preferenceseng
dc.subjectCzech Republiceng
dc.subjectconsumer educationeng
dc.subjectadvertisingeng
dc.subjectparents' influenceeng
dc.subjectpeer influenceeng
dc.titleSignificance, Influence and Signs of Consumerism Among Czech Children and Adolescentscze
dc.title.alternativeSignificance, Influence and Signs of Consumerism Among Czech Children and Adolescentseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag31207
dc.description.abstract-translatedMy master's thesis deals with the issue of consumerism and consumer behaviour focusing on children and youth. The thesis is divided into two main parts: theoretical and practical. The theoretical part describes development of consumer behaviour and factors influencing it, such as social groups or advertising. It also deals with children's perception of brands and their impact on children's consumer behaviour. It describes the significance of consumer education in the context of the education system in the Czech Republic. It also deals with the consumer education systems and possibilities in the broader context of the European Union and other organizations. The practical part contains a lesson plan on consumer education and a pilot case study on consumer behaviour of a selected group of Czech children. The pilot case study asked two research questions: What do brands mean for the children? Do the children show signs of consumerism through their preferences and consumer behaviour? The results of the pilot case study are described in this section as well.eng
dc.date.accepted2014-08-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-OVncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam