Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHejtman, Pavel
dc.contributor.authorKomendová, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-08T08:59:52Z
dc.date.available2021-12-08T08:59:52Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-06-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31485
dc.description.abstractCílem práce je poskytnout aktuální přehled vybraných ekonomických aspektů vzdělávání v České republice. Současně bude v práci zmapován základní koncept práce jako výrobního faktoru, resp. lidského kapitálu (T. W. Schultz, G. S. Becker) a jejich aplikace na sektor školství ČR. Vzdělávací systém České republiky pak bude posuzován na základě údajů a kritérií, které zpracovává Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Metody použité k tomuto účelu jsou kvalifikovaná heuristika, komparace a analýza, protože některé údaje a výsledky je nutné konfrontovat s dalšími výsledky, které jsou zpracovány reprezentativními mezinárodními a národními statistickými výzkumnými institucemi (ČSÚ, Eurostat, CERGE-EI).V této práci jsou zahrnuty pouze vybrané ekonomické aspekty vzdělávání. Teoretická část nás seznamuje s lidským kapitálem, jeho pojetím dle W.T. Schultze a G.S. Beckera, jeho měřením a dále významu vzdělávání pro českou společnost. Teoretická část dále definuje hlavní ekonomické aspekty vzdělávání a průzkumy PISA a PIAAC. Praktická část je věnována výsledkům vybraných ukazatelů a průzkumů PISA a PIAAC.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectlidský kapitálcze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectOECDcze
dc.subjectPISA průzkumcze
dc.subjectPIAAC průzkumcze
dc.subjecthuman capitaleng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectOECDeng
dc.subjectPISA Surveyeng
dc.subjectPIAAC Surveyeng
dc.titleNěkteré ekonomické aspekty vzdělávání v České republicecze
dc.title.alternativeSome economic aspects of Education in the Czech Republiceng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag31246
dc.description.abstract-translatedThe goal of this Diploma thesis is to provide the basic overview of current economic aspects of education of the Czech Republic. At the same time this Diploma thesis mapped out the basic concept of labor as a factor of production, or more precisely human capital (T. W Schultz, G. S Becker) and their application in the sector of education. The educational system in the Czech Republic will be assessed on the basis of a criterion that handles the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD). The methods used for this purpose are qualified heuristics, comparison and analysis, because some of the data and the results should be confronted with other results that are processed by some representative international and national statistical research organizations (CSO, Eurostat, CCERGE-EI). This Diploma thesis includes only selected economic aspects of education. The theoretical part introduces human capital, its conception by W. T. Schultz and G. S. Becker, his measurements and the importance of education for czech society. The theoretical part defines the main economic aspects of education and PISA and PIAAC Survey. The practical part is devoted to the results of selected indicators and PISA and PIAAC Survey.eng
dc.date.accepted2014-08-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-OVncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam