Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorFučíková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-08T09:00:07Z
dc.date.available2021-12-08T09:00:07Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-07-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31499
dc.description.abstractCílem této práce je zjistit situaci v rodinách v souvislosti se čtenářstvím u dětí, navštěvujících 1. stupeň ZŠ. Teoretická část je věnována počátkům dětského čtenářství, vzniku a rozvoji čtenářství, významu čtenářství. Dále je zaměřena na samotný proces čtení, čtenářské návyky i poruchy čtení. Důležitou část tvoří vývoj dětské četby a jednotlivá vývojová období. Nesmíme zapomínat ani na prvky ovlivňující čtenářství. Poslední kapitola je zaměřena na výzkumy čtenářské gramotnosti, které byly v České republice prováděny. Jedná se o výzkumy PISA (2000) a PIRLS (2001). Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, které je zaměřeno na postoj rodičů ke čtení, na vztah ke knihám a celkovou motivaci dítěte. V závěru diplomové práce je zamyšlení nad dnešním postojem dětí ke čtení a návrh možných postupů ke zlepšení přístupu dětí ke čtení.cze
dc.format74 s. (158 283 znaků)
dc.format74 s. (158 283 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectČtenářcze
dc.subjectčtenářství.cze
dc.subjectReadereng
dc.subjectreading.eng
dc.titleOtázka rodiny ve vztahu k podpoře čtenářství u dítěte na 1. stupni ZŠcze
dc.title.alternativeInfluence of a family over child's reading ability acquisition at first grade of primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag31459
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to find out the situation in families with relation to reading of children who attend the first stage of basic school. The theoretical part is devoted to the beginning of children's reading, formation and development of reading, importance of reading. Thereafter it is focused on the process of reading, reader's habits and reading disabilities. Development of children's reading and individual developmental periods form an important part. We shouldn't forget the elements which influence reading. Last chapter is focused on the research of reader's literacy which was carried out in the Czech Republic. That is PISA (2000) and PIRLS (2001). The practical part brings results of qualitative investigation which is focused on the parent's attitude to reading, relation to books and general motivation of children. At the end of the thesis there is reflection on the present attitude of children to reading and suggestion of possible techniques for improvement of children's attitude to reading.eng
dc.date.accepted2014-08-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNohavová, Alena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam