dc.contributor.advisor | Schuster, Jan | |
dc.contributor.author | Bartošová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:00:34Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:00:34Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31522 | |
dc.description.abstract | Snahou této diplomové práce je zjistit možnost výchovně zdravotní edukace v oblasti pozornosti a soustředění u dětí mladšího školního věku pomocí jógových cvičení
a e-learningu. Cílem práce bylo analyzovat danou problematiku, navrhnout, zpracovat
a realizovat intervenční pohybový program na bázi jógových technik tak, aby se u dětí dané věkové skupiny rozvíjela pozornost, schopnost koncentrace, odolnost v psychické i fyzické oblasti i zdravá sebedůvěra. Teoretická část definuje potřebné pojmy pro tuto práci, kterými jsou: děti mladšího školního věku, pozornost, jóga i počítačová technologie. Výzkumná část přináší poznatky o pozitivních reakcích u cílové skupiny na intervenční program "Pozornost v nás" v oblasti pozornosti. Celá intervence se skládala z úvodního a závěrečného testování testem pozornosti d2 a aplikace intervenčního programu, který probíhal jak v hodinách školní tělesné výchovy, tak
i formou autoedukace v domácím prostředí pomocí e-learningové verze programu po dobu 3 měsíců. Zjištěné výsledky potvrzují stanovené hypotézy. Vyvozené závěry
a doporučení poukazují na vhodnost zařazení jógových, dechových i relaxačních cvičení v rámci školní výuky. Pomocí moderních technologií, které jsou součástí dnes už téměř každé rodiny lze nenáročným způsobem začlenit jógu i do domácího prostředí v rámci vlastního volného času a podpořit si tak zdraví na všech úrovních. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pozornost | cze |
dc.subject | koncentrace | cze |
dc.subject | děti | cze |
dc.subject | jóga pro děti | cze |
dc.subject | e-learning | cze |
dc.subject | zdraví | cze |
dc.subject | jóga | cze |
dc.subject | internet | cze |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | attention | eng |
dc.subject | concentration | eng |
dc.subject | children | eng |
dc.subject | yoga for kids | eng |
dc.subject | e -learning | eng |
dc.subject | health | eng |
dc.subject | yoga | eng |
dc.subject | internet | eng |
dc.subject | school age | eng |
dc.title | Vliv jógového e-learningového programu na rozvoj pozornosti u dětí mladšího školního věku. | cze |
dc.title.alternative | Influence of the Yoga E-learning Programme on the Concentration Development in Primary School Children. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 34754 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this thesis is to investigate the possibility of educational and health education in the area of attention and concentration in children of primary school age through yoga exercisesand e -learning. The aim of the study was to analyze the issue, suggest, process and implement the intervention program based on yoga techniques so that children of that age group can develop attention, concentration, resilience in mental and physical realm and healthy self-confidence. The theoretical part defines the necessary concepts for this work, which are: children of primary school age, attention, yoga and computer technology. The research provides evidence of a positive response in the target group for the intervention program " Attention in us" in the spotlight. The entire intervention consisted of initial and final testing d2 test of attention and application of the intervention program, which took place both in school physical education lessons and in the form of autoedukace at home using e -learning version of the program for 3 months. The results confirm the hypothesis. Conclusions and recommendations point to the appropriateness of including yoga, breathing and relaxation exercises in the context of school education. Using modern technologies that are part of today almost every family can in an undemanding way incorporate yoga into the home environment in the context of their free time and support their health on all levels in this way. | eng |
dc.date.accepted | 2014-06-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Vychovatelství se zaměřením na výchovu ke zdraví | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.description.defence | Diplomantka zodpověděla dotazy členů komise. Další hodnocení viz přiložené posudky. | cze |