dc.contributor.advisor | Kraft, Stanislav | |
dc.contributor.author | Ležák, Martin | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:00:59Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:00:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-05-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31541 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem této práce je geneze výukového materiálu v rámci aplikace konceptu badatelsky orientovaného vyučování v hodinách zeměpisu na základních školách či nižších stupních gymnázií. Za ústřední teoretický rámec byla zvolena problematika geografie města, jako jedna z aktuálněji nejvíce diskutovaných geografických subdisciplín. Nově vzniklý výukový materiál bude mít komplexní podobu kromě samotné učebnice pro žáky bude vytvořena metodická příručka pro pedagogy. Badatelsky směřovaná výuka se chce v prostředí školy přiblížit reálnému vědeckému procesu, žáci si tak pomocí něho ukotvují samostatné nakládání s informacemi. Sami si snaží dílčí problémy stanovovat, ověřovat jimi vytýčené hypotézy pomocí procesu bádání, vše pak analyzují a syntetizují. Uvedená metoda spolu s poznatky geografie města jsou rozvíjeny pomocí práce s GPS Loggerem. Výukový materiál je v rámci dalšího dílčího cíle implementován na vybraných základních školách. Pomocí dotazníkového šetření žáci i učitelé autorovi poskytnou cennou zpětnou vazbu. | cze |
dc.format | 90 s. + 98 s. | |
dc.format | 90 s. + 98 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | badatelsky orientované vyučování | cze |
dc.subject | geografie města | cze |
dc.subject | pracovní učebnice | cze |
dc.subject | GPS Logger | cze |
dc.subject | badatelský úkol | cze |
dc.subject | aktivizační výukové prvky | cze |
dc.subject | inquiry based education | eng |
dc.subject | urban geography | eng |
dc.subject | working school textbook | eng |
dc.subject | GPS logger | eng |
dc.subject | inquiry based activity | eng |
dc.subject | activities educational elements | eng |
dc.title | Implementace badatelsky orientovaného vyučování v hodinách zeměpisu na příkladu geografie města | cze |
dc.title.alternative | Implementation of inquiry based education in geography at the example of urban geography | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 36607 | |
dc.description.abstract-translated | The main concept of this final thesis is the genesis of educational material within the application concept of inquiry based education in geography at primary school or lower level schools. The central theoretical framework was chosen issue urban geography, as one of the most actual discussed geographic sub-disciplines. The newly formed educational material will have a complexial form - except themselves textbooks for pupils will be created methodological guide for teachers. Inquiry based education wants in a school closer to real scientific process , pupils and use to anchor the separate handling of information. Pupils tries to fix minor problems, verify their hypotheses using the process set out by research, analyze everything and then synthesized. The method , together with the knowledge of geography of the city are developed through work with GPS logger. The educational material is within the next stopover implemented in selected schools . Using the questionnaire, pupils and teachers the author provide valuable feedback. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zn-OVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |