Sociální plakát jako nástroj komunikace
Abstrakt
Předkládaná diplomová práce s názvem "Sociální plakát jako nástroj komunikace"
se ve svém obsahu zabývá sociální reklamou a jejím možným využitím jako
komunikačního nástroje.
Teoretická část se zabývá grafickým designem a především tvorbou plakátu,
jako vizuálního komunikačního prostředku reklamy. Dále teoretická část nastiňuje
historický vývoj reklamy a obsahuje výčet charakteristických znaků sociální reklamy,
kterou vymezuje ve vztahu k reklamě komerční., dotýká se problematiky právního
i etického vymezení a klade otázky ohledně jejího vlivu a účinnosti ve společnosti.
Praktická část této práce obsahuje vlastní tvorbu souboru šesti sociálních
plakátů. Soubor plakátů je vcelku zaměřen na témata příznačná pro danou cílovou
skupinu. Předpokladem je další možné využití plakátů, jako edukačního materiálu
v rámci výuky žáků 2. stupně základních škol. Na základě tohoto materiálu je možné
rozvíjet diskusi na celé spektrum společenských témat. Nabízí prostor pro komunikaci,
kladení otázek a hledání odpovědí.
Součástí práce je obrazová příloha, na kterou je odkazováno v průběhu textu.
Obsahem této části je také ukázka tvůrčího procesu, obsahující výsledný soubor
autorských sociálních plakátů a jejich možné varianty.