dc.contributor.advisor | Šimková, Ivana | |
dc.contributor.author | Grobheiserová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:01:09Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:01:09Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31548 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce K problematice leváctví je zaměřena na problematiku leváctví a
levorukosti ve své komplexnosti.
Teoretická část práce je zaměřena na lateralitu a levorukost obecně, postavení leváků
ve společnosti a měnící se pohled na lateralitu v průběhu historie. Zabývá se odlišnostmi
leváků a praváků a upozorňuje na možná úskalí, na která leváci mohou narazit. V závěru jsem
se zabývala testováním laterality a možnými způsoby vedení levorukých žáků.
Výzkumná část je zaměřena na orientační zjištění počtu levorukých žáků v 1. třídách
základních škol v Karlovarském kraji. Dále jsem zjišťovala, do jaké míry jsou učitelé ve
zkoumaných třídách obeznámeni s problematikou leváctví a jakým způsobem leváky vedou.
Výzkum probíhal na 16 náhodně vybraných školách. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | levorukost | cze |
dc.subject | problematika leváctví | cze |
dc.subject | lateralita | cze |
dc.subject | postavení leváků ve společnosti | cze |
dc.subject | úskalí levorukosti | cze |
dc.subject | testování laterality | cze |
dc.subject | vedení levorukých žáků | cze |
dc.subject | počty levorukých žáků | cze |
dc.subject | přehled učitelů o problémech leváků | cze |
dc.subject | left-handedness | eng |
dc.subject | laterality | eng |
dc.subject | left-handed people in society | eng |
dc.subject | guidence of left-handed pupils | eng |
dc.title | K problematice leváctví | cze |
dc.title.alternative | The issue of left-handedness | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 39526 | |
dc.description.abstract-translated | The theses The issue of left-handedness focuses on left-handedness at its complexity.
The theoretical part is focused on laterality and the left-handedness in general, the
place of left-handed people in society and the changing view on laterality during times. It
focuses on the differences between left and right-handed people and points out possible
difficulties the left-handed might face. At the end I dealt with testing laterality and focused on
possible ways to guide left-handed pupils.
The practical research part is based on finding out the number of left-handed pupils in
1st grades on schools in the Karlovy Vary region. I farther focused on how aware of the lefthanded
pupils problems the teachers are and how they guide them. The research took part in
16 randomly picked schools. | eng |
dc.date.accepted | 2014-06-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ(AJ)-HV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |