Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠimková, Ivana
dc.contributor.authorGrobheiserová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-08T09:01:09Z
dc.date.available2021-12-08T09:01:09Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31548
dc.description.abstractDiplomová práce K problematice leváctví je zaměřena na problematiku leváctví a levorukosti ve své komplexnosti. Teoretická část práce je zaměřena na lateralitu a levorukost obecně, postavení leváků ve společnosti a měnící se pohled na lateralitu v průběhu historie. Zabývá se odlišnostmi leváků a praváků a upozorňuje na možná úskalí, na která leváci mohou narazit. V závěru jsem se zabývala testováním laterality a možnými způsoby vedení levorukých žáků. Výzkumná část je zaměřena na orientační zjištění počtu levorukých žáků v 1. třídách základních škol v Karlovarském kraji. Dále jsem zjišťovala, do jaké míry jsou učitelé ve zkoumaných třídách obeznámeni s problematikou leváctví a jakým způsobem leváky vedou. Výzkum probíhal na 16 náhodně vybraných školách.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectlevorukostcze
dc.subjectproblematika leváctvícze
dc.subjectlateralitacze
dc.subjectpostavení leváků ve společnosticze
dc.subjectúskalí levorukosticze
dc.subjecttestování lateralitycze
dc.subjectvedení levorukých žákůcze
dc.subjectpočty levorukých žákůcze
dc.subjectpřehled učitelů o problémech levákůcze
dc.subjectleft-handednesseng
dc.subjectlateralityeng
dc.subjectleft-handed people in societyeng
dc.subjectguidence of left-handed pupilseng
dc.titleK problematice leváctvícze
dc.title.alternativeThe issue of left-handednesseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag39526
dc.description.abstract-translatedThe theses The issue of left-handedness focuses on left-handedness at its complexity. The theoretical part is focused on laterality and the left-handedness in general, the place of left-handed people in society and the changing view on laterality during times. It focuses on the differences between left and right-handed people and points out possible difficulties the left-handed might face. At the end I dealt with testing laterality and focused on possible ways to guide left-handed pupils. The practical research part is based on finding out the number of left-handed pupils in 1st grades on schools in the Karlovy Vary region. I farther focused on how aware of the lefthanded pupils problems the teachers are and how they guide them. The research took part in 16 randomly picked schools.eng
dc.date.accepted2014-06-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ(AJ)-HV-Ccze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam