Didaktické hry v předmětu ekonomika na SŠ
Abstrakt
Bakalářská práce pojednává o didaktických hrách v předmětu ekonomika na střední škole. Cílem je zhodnocení přínosu didaktických her pro výchovně-vzdělávací proces na SŠ resp. pro zvyšování kompetencí žáků v předmětu ekonomika. V první části práce bylo nutné provést deskripci výchovně-vzdělávacího procesu, včetně hlavních komponentů, což je učitel, žák a učivo. Pozornost je zaměřena na didaktické prostředky, především hry. Jsou definovány druhy didaktických her, včetně vhodného výběru pro žáky střední školy. Následuje obeznámení s přípravou, průběhem, řízením didaktických her při vyučovacích hodinách a popis přínosu fiktivních firem. Hlavní část práce se zaměřuje na analýzu výběru didaktických her. Komparativní metodou je zhodnoceno kvantitativní šetření využívání a přínosu didaktických her pro kaplickou střední ekonomickou školu. Na základě těchto výsledků jsou navrženy možné didaktické hry do předmětu ekonomika, které napomáhají ke zkvalitnění výchovně-vzdělávací aktivity.