• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Gramatické kurikulum v učebnicích anglického jazyka pro základní školy: analýza pořadí a kontextu prezentovaných gramatických jevů

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.984Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.488Mb)
    Průběh obhajoby práce (147.7Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Koťarová, Eva
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zabývá gramatickým kurikulem v učebnicích anglického jazyka. Konkrétně je v ní zkoumáno pořadí prezentovaných gramatických jevů a tematický kontext těchto gramatických jevů. Tato práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou, přičemž větší důraz je kladen na část praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které jsou spojeny s gramatickým kurikulem v učebnicích anglického jazyka. Velký prostor je věnován gramatice; zejména její funkci v jazykové výuce, jejímu vztahu k ostatním složkám jazykového kurikula. Rovněž je poskytnut přehled přístupů k její výuce spolu s metodami její výuky. Druhá část teoretické složky práce je věnována problematice učebnic. Dále jsou blíže specifikovány jejich funkce a strukturní komponenty, jazykový obsah a úroveň učebnic, tematický obsah. V neposlední řadě jsou vymezeny pojmy: gramatické kurikulum, gramatické minimum, sylabus a je definován jejich vzájemný vztah. Praktická část je tvořena výzkumem vybraných učebnic anglického jazyka pro základní školy. Jádrem empirické části je hloubková analýza pořadí gramatických jevů a jejich tematických kontextů v jednotlivých učebnicích anglického jazyka, a následné porovnání těchto pořadí a tematických kontextů. Cílem této analýzy a srovnání je nejen ověřit, zda je v daných učebnicích anglického jazyka prezentována podobná škála gramatických jevů uvedených v podobném pořadí, ale také zjistit zda je v učebnicích možné vysledovat určitá stereotypní spojení konkrétních gramatických jevů a jejich tematických kontextů. Důraz bude rovněž kladen na možné rozdíly v gramatických kurikulech, která jsou součástí učebnic, které napsali čeští autoři či zahraniční autoři.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31772
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV