Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProšková, Alena
dc.contributor.authorKoťarová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-08T09:26:33Z
dc.date.available2021-12-08T09:26:33Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31772
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá gramatickým kurikulem v učebnicích anglického jazyka. Konkrétně je v ní zkoumáno pořadí prezentovaných gramatických jevů a tematický kontext těchto gramatických jevů. Tato práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou, přičemž větší důraz je kladen na část praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které jsou spojeny s gramatickým kurikulem v učebnicích anglického jazyka. Velký prostor je věnován gramatice; zejména její funkci v jazykové výuce, jejímu vztahu k ostatním složkám jazykového kurikula. Rovněž je poskytnut přehled přístupů k její výuce spolu s metodami její výuky. Druhá část teoretické složky práce je věnována problematice učebnic. Dále jsou blíže specifikovány jejich funkce a strukturní komponenty, jazykový obsah a úroveň učebnic, tematický obsah. V neposlední řadě jsou vymezeny pojmy: gramatické kurikulum, gramatické minimum, sylabus a je definován jejich vzájemný vztah. Praktická část je tvořena výzkumem vybraných učebnic anglického jazyka pro základní školy. Jádrem empirické části je hloubková analýza pořadí gramatických jevů a jejich tematických kontextů v jednotlivých učebnicích anglického jazyka, a následné porovnání těchto pořadí a tematických kontextů. Cílem této analýzy a srovnání je nejen ověřit, zda je v daných učebnicích anglického jazyka prezentována podobná škála gramatických jevů uvedených v podobném pořadí, ale také zjistit zda je v učebnicích možné vysledovat určitá stereotypní spojení konkrétních gramatických jevů a jejich tematických kontextů. Důraz bude rovněž kladen na možné rozdíly v gramatických kurikulech, která jsou součástí učebnic, které napsali čeští autoři či zahraniční autoři.cze
dc.format103 s. (158 490 znaků)
dc.format103 s. (158 490 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgramatické kurikulumcze
dc.subjectpořadí gramatických jevůcze
dc.subjecttematický kontextcze
dc.subjectučebnice anglického jazykacze
dc.subjectgrammar curriculumeng
dc.subjectorder of grammatical structureseng
dc.subjecttopic contexteng
dc.subjectEnglish language textbookseng
dc.titleGramatické kurikulum v učebnicích anglického jazyka pro základní školy: analýza pořadí a kontextu prezentovaných gramatických jevůcze
dc.title.alternativeGrammar curriculum in English language textbooks for elementary schools: analysis of the order and context of presented grammatical structures.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag37221
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with grammar curriculum in English language textbooks. It looks into the order of presented grammatical structures and their thematic context. This thesis is divided into two parts a theoretical and an empirical one. Emphasis is given on the empirical part. The theoretical part includes definitions of basic terms associated with grammar curriculum in English langugae textbooks. Particular attention is paid to the notion of grammar, its functions in language learning and to its relation to other staples of language learning as well as to approaches and methods of teaching foreign languages. The second half of the theoretical part focuses on textbooks, their functions, structural components, language level, language and thematic content. The objective of the empirical part is to present our research on grammar curricula of selected English language textbooks for elementary schools. The heart of the empirical part comprises an in-depth analysis and comparative study of the order and thematic context of presented grammatical structures. The aim of this analysis and comparison is to verify whether it is possible to find a similar range of grammatical structures which are presented in similar order in all the textbooks concerned. The aim is also to find out whether it is possible to find typical connections of grammar structures and thematic contexts in which the structures are presented witch focus on differences which may appear in grammar curricula of English language textbooks written by Czech authors and those written by foreign authors. Key words: grammar curriculum, order of grammatical structures, thematic context, English language textbookseng
dc.date.accepted2015-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam