dc.contributor.advisor | Jošt, Jiří | |
dc.contributor.author | Erbenová, Renata | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:27:28Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:27:28Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31820 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce s názvem "Účinky vlivu rodiny ne děti a školní mládež" je zaměřena na zmapování účinků nepříznivého a negativního působení nukleární a širší rodiny na děti a školní mládež. Zabývá se také důsledky a následky tohoto negativního působení a jejich negativním dopadem na život dítěte.
Práce se ve své teoretické části věnuje vymezením základních pojmů, které jsou spjaty s danou problematikou. v jednotlivých kapitolách jsou také prezentovány a srovnávány názory odborníků z oblasti rodinné výchovy. Práce se také zabývá rodinou, jako primárním sociálním prostředím dítěte, vymezuje její funkce a klade důraz na její význam při socializačním procesu dítěte. Je zde zmiňována také problematika rodinných poruch a prostor je zde také věnován výchově dítěte v rodině, aplikaci jednotlivých výchovných stylů a zaměření na kvalitu prostředí rodiny.
Ve své praktické části se práce věnuje průzkumu v oblasti vnímání rodiny z pohledu jednotlivých respondentů. Průzkum mapuje názory na jednotlivé otázky z pohledu dívek, které jsou umístěny v institucionálním zařízení pro výkon ústavní výchovy a dívek, které vyrůstají v běžné biologické rodině. Tyto názory obou skupin jsou pak komparovány. | cze |
dc.format | 101 | |
dc.format | 101 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Rodina | cze |
dc.subject | definice rodiny | cze |
dc.subject | typy rodiny | cze |
dc.subject | nukleární rodina | cze |
dc.subject | funkce rodiny | cze |
dc.subject | klasifikace | cze |
dc.subject | funkční | cze |
dc.subject | problémová | cze |
dc.subject | dysfunkční a afunkční rodiny | cze |
dc.subject | poruchy rodiny | cze |
dc.subject | rodinné prostředí | cze |
dc.subject | styly výchovy | cze |
dc.subject | neúplné rodiny | cze |
dc.subject | patologie rodiny. | cze |
dc.subject | Family | eng |
dc.subject | definition of a family | eng |
dc.subject | types of family | eng |
dc.subject | nuclear family | eng |
dc.subject | family functionality | eng |
dc.subject | classification of a family | eng |
dc.subject | functional | eng |
dc.subject | problematic | eng |
dc.subject | dysfunctional | eng |
dc.subject | non-functional family | eng |
dc.subject | family disorders | eng |
dc.subject | family environment | eng |
dc.subject | types of upbringing in a family | eng |
dc.subject | incomplete or broken families | eng |
dc.subject | family pathology | eng |
dc.title | Účinky vlivu rodiny na děti a školní mládež. | cze |
dc.title.alternative | Effects of family influence on children and school children. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 37763 | |
dc.description.abstract-translated | The Effects of Family Influence on Children and School Children
The undergraduate paper entitled "The Effects of Family Influence on Children and School Children" focuses on mapping the effects of unfavorable, negative influence of nuclear and extended families on children and school children. Furthermore, it studies the implications and consequences impacting on children's life.
In the theoretical part, the paper outlines the relevant basic concepts related to these issues. The individual chapters present and compare the opinions of professionals specializing in family education. Moreover, the paper focuses on the family as the child's primary environment and defines its functions, with emphasis being put on its role in the child's socialization process. Themes dealing with dysfunctional families are mentioned and attention is paid to children's education in the family, application of individual styles of upbringing, and consideration is given to the quality of family environment.
In the practical part, the paper concentrates on research in the area of family as perceived by individual respondents. The research maps a variety of opinions on individual issues from the perspective of girls enrolled in institutional social facilities, compared to the opinions of girls growing up in a regular biological family. The opinions of both groups are juxtaposed. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |