Úloha rodiny v péči o děti s mentálním postižením
Abstrakt
Abstrakt
CAISOVÁ, L. ?Úloha rodiny v péči o děti s mentálním postižením?. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce J. Ivanková.
Klíčová slova: rodina, postižení, mentální retardace, mentální postižení, handicap, individuální vzdělávací plán, potřeby, socializace, vzdělávací zařízení.
Práce se zabývá úlohou rodiny v péči o děti s mentálním postižením. Teoretická část na základě práce se zdroji definuje rodinu a její druhy. Dále popisuje zmíněné typy mentálního postižení, diagnostiku postižení a představuje rodinu a vztah dítěte ke svému handicapu. V neposlední řadě se zabývá postavením takto handicapovaného dítěte ve skupině vrstevníků a jeho pozicí v prostředí školní třídy.
Praktická část obsahuje zjišťování zkušeností pedagogů a rodičů s péčí o děti s mentálním postižením a realizací vzdělávání podle individuálních vzdělávacích plánů (IVP). Školské zařízení poskytuje vzdělávání žákům s mentálním postižením. Cílem školy je rozvíjet psychické i fyzické schopnosti a předpoklady žáků a vybavit je takovými vědomostmi, dovednostmi a návyky, které jim umožní, aby se v maximální míře zapojily do společenského života.
Speciální pedagogové a asistenti zde poskytují takto handicapovaným dětem kvalitní výuku, přistupují k této práci s láskou a s každým dítětem pracují na základě individuálního přístupu. Považují člověka za lidskou bytost a respektují jeho potřeby, schopnosti a dovednosti.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Výuka angličtiny pro lidi s mentálním postižením
Nováková, Petra (Jihočeská univerzita, 2011)Má diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka pro lidi s mentálním postižením. Teoretická část popisuje hlavní cíle projektu Vivace a seznamuje s Centrem sociálních služeb Empatie. Zabývám se zde popisem termínu ... -
Integrace dětí s mentálním postižením v mateřské škole
Brožová, Pavlína (Jihočeská univerzita, 2009)Každý člověk je jedinečná osobnost s právem na plnohodnotný život, jehož součástí je společně s láskou a uznáním též právo na vzdělání. Děti s mentálním postižením se vyvíjejí pomaleji, to ale neznamená, že jsou méně ... -
Výtvarné hry pro lidi s lehkým a středně těžkým mentálním postižením s přesahem do prosociální výchovy
Nejedlá, Lada (Jihočeská univerzita, 2011)V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se rozvoje osobnosti jedince s mentálním postižením, prosociální výchovy a rozvoje osobnosti pomocí výtvarné výchovy. Praktická část je zaměřena na realizaci ...