• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Škola očima dětí - očekávání a/vs. realita

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (8.951Mb)
    Posudek vedoucího práce (381.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (190.0Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Suchardová, Lenka
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké představy o škole mají děti před zahájením školní docházky, a jak tyto děti vnímají školní realitu po několika měsících od nástupu do první třídy. Teoretická část obsahuje kapitolu věnující se předškolnímu věku se zaměřením na procesy, které se podílejí na utváření a vyjadřování představ dětí. Další kapitola se věnuje představám dětí o škole. Dotýká se hry na školu, do které se představy promítají, shrnuje současné poznatky o těchto představách a výsledky výzkumu D. Voříškové (2010), které budou použity v závěrečné diskuzi. Dále se teoretická část zabývá mladším školním věkem s důrazem na vstup dítěte do školy, kde okrajově zmiňuje také proces motivace a hodnocení ve škole, které mohou ovlivnit vztah dítěte ke škole. Jako samostatná kapitola je uvedena kresba dětí, prostřednictvím níž můžeme sledovat představy i vnímanou realitu školního života. Praktická část je rozdělena do dvou částí a v úvodu obsahuje popis použitých metod. Pro výzkum představ předškolních dětí o škole byly použity tyto metody: rozhovory, kresba, projektivní karty emocí a pozorování hry na školu. Prostřednictvím těchto metod byly zjištěny klíčové kategorie, které se objevují v představách předškolních dětí o škole a ty byly prezentovány. Pro zjišťování vnímání školní reality očima čerstvých školáků byly použity tyto metody: rozhovory, kresba a projektivní karty emocí. Poté byly prezentovány klíčové kategorie vztahující se ke vnímání školního prostředí očima žáků. Výsledky obou částí výzkumu byly následně porovnány mezi s sebou a také s dostupnými poznatky v této oblasti.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31856
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV