Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFranclová, Marta
dc.contributor.authorSuchardová, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-08T09:28:15Z
dc.date.available2021-12-08T09:28:15Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31856
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké představy o škole mají děti před zahájením školní docházky, a jak tyto děti vnímají školní realitu po několika měsících od nástupu do první třídy. Teoretická část obsahuje kapitolu věnující se předškolnímu věku se zaměřením na procesy, které se podílejí na utváření a vyjadřování představ dětí. Další kapitola se věnuje představám dětí o škole. Dotýká se hry na školu, do které se představy promítají, shrnuje současné poznatky o těchto představách a výsledky výzkumu D. Voříškové (2010), které budou použity v závěrečné diskuzi. Dále se teoretická část zabývá mladším školním věkem s důrazem na vstup dítěte do školy, kde okrajově zmiňuje také proces motivace a hodnocení ve škole, které mohou ovlivnit vztah dítěte ke škole. Jako samostatná kapitola je uvedena kresba dětí, prostřednictvím níž můžeme sledovat představy i vnímanou realitu školního života. Praktická část je rozdělena do dvou částí a v úvodu obsahuje popis použitých metod. Pro výzkum představ předškolních dětí o škole byly použity tyto metody: rozhovory, kresba, projektivní karty emocí a pozorování hry na školu. Prostřednictvím těchto metod byly zjištěny klíčové kategorie, které se objevují v představách předškolních dětí o škole a ty byly prezentovány. Pro zjišťování vnímání školní reality očima čerstvých školáků byly použity tyto metody: rozhovory, kresba a projektivní karty emocí. Poté byly prezentovány klíčové kategorie vztahující se ke vnímání školního prostředí očima žáků. Výsledky obou částí výzkumu byly následně porovnány mezi s sebou a také s dostupnými poznatky v této oblasti.cze
dc.format71 s. (118 326 znaků)
dc.format71 s. (118 326 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectpředstavy dětícze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectvnímání školycze
dc.subjectvstup dítěte do školycze
dc.subjectearly school ageeng
dc.subjectchildren's ideaseng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectperception of the schooleng
dc.subjectschool entranceeng
dc.titleŠkola očima dětí - očekávání a/vs. realitacze
dc.title.alternativeSchool Through the Eyes of Children: Expectations and/vs. Realityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag37970
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor thesis is to find out what ideas children have about a basic school before starting it and how these children perceive the reality of school after a few months of attending the first grade. The theoretical part contains a chapter devoted to preschool age with the focus on processes, that are involved in forming and expressing these ideas. Next chapter is devoted to children's ideas about the basic school. This chapter mentions a school game, in which we can observe these ideas. It also summarizes current knowledge about these ideas and results of Voříšková´s research, that is used in the final discussion. The chapter about early school age is focused on the school entrance. Procceses of motivation and evaluation are mentioned there too because they can affect children´s perception of the school. A seperate chapter is devoted to the children´s game, in which we can observe the ideas and perceiving the reality of school too. The practical part is divided into two parts and the introduction contains a description of the methods used. The methods used for the pre-school-children ideas research were: interviews, drawing, projective emotion cards and the observation of their school games. Key categories were identified and presented within these methods. To determine the perspective of school-children following methods were used: interviews, drawing and projective emotion cards. Then key categories were presented again, they are also related to students' perceptions of the school environment. The results of both parts of studies are compared and available to the field of child psychology.eng
dc.date.accepted2015-04-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam