dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Dubanová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:28:37Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:28:37Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31871 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je školní zralost u předškoláků, kteří nastupují do první třídy základní školy. V teoretické části bakalářské práce je popsáno, co je to školní zralost, z čeho se skládá, jak se zjišťuje a jaký vliv má toto zjišťování pro další vývoj jedince. Testování školní zralosti dětí v mateřské škole probíhá formou depistáže (screeningu). Tato služba se v mateřských školách provádí pomocí externích služeb dětských psychologů z pedagogicko-psychologických poraden a je zcela dobrovolná. Předškoláci však prochází i druhým typem testování školní zralosti, a to v rámci zápisu do první třídy základní školy. V tomto případě se jedná o úkon povinný. Cílem bakalářské práce je pomocí dotazníkového šetření zjistit postoj rodičů k procesu testování školní zralosti, porovnat dva výše zmíněné způsoby testování, a dále zjistit reakce rodičů na výsledky a doporučení z tohoto testování. Dílčím cílem bakalářské práce je dát zpětnou vazbu ředitelům mateřských škol na jejich projekt zjišťování školní zralosti formou depistáže (screeningu) a posunout tak spolupráci mezi mateřskou školou a rodiči. | cze |
dc.format | 63 s. (76403 znaků) | |
dc.format | 63 s. (76403 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | školní zralost | cze |
dc.subject | školní připravenost | cze |
dc.subject | zápis do 1. třídy základní školy | cze |
dc.subject | school maturity | eng |
dc.subject | school readiness | eng |
dc.subject | enrollment in the first grade of primary school | eng |
dc.title | Postoje rodičů ke zjišťování školní zralosti v MŠ a v rámci standardního zápisu do 1. třídy ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Parents' attitude to the determination of school maturity in kindergartens and within enrolment for the 1st grade of elementary school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 38078 | |
dc.description.abstract-translated | The subject of the bachelor work is school maturity among preschoolers who start the first grade of primary schools. In the theoretical part I describe what the school maturity is, what it consists of, how it is tested and what effect this testing has for further development of the individual. Testing of the school maturity of children in kindergartens is carried out with screening. This testing is provided in kindergartens by external child psychologists from pedagogical-psychological counseling, and it is completely voluntary. However, preschoolers go through another type of testing of the school maturity within an enrollment in the first grade of primary schools. In this case, the testing is compulsory. The aim of the practical part of the bachelor work is to investigate parents' attitude to the testing of the school maturity, to compare the two methods of the testing, and to determine parents' reaction to recommendations and results of the testing. The final task of the practical part of the bachelor work is to provide a feedback to directors of kindergartens within their project of investigating the school maturity with screening. The purpose is to improve a cooperation between kindergartens and parents.
KEYWORDS | eng |
dc.date.accepted | 2015-04-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |