Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorPechová, Aneta
dc.date.accessioned2021-12-08T09:28:41Z
dc.date.available2021-12-08T09:28:41Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-07-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31874
dc.description.abstractBakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Úvodní část, teoretická, je věnována definici nejčastěji využívaných alternativních metod. Druhá část, se zaměřuje na metody, pro které se naskýtá prostor v pedagogické praxi u dětí v mateřské škole. V teoretické části bylo cílem předložit ucelené informace týkající se možností využití alternativních metod, které učitelka může aplikovat ve své praxi, nebo informovat rodiče. Praktická část přináší výsledky kvalitativního výzkumného šetření. Hlavní cíl byl zaměřen na odkrývání znalostí a povědomí učitelek o alternativních metodách a také jejich následná spolupráce s dětmi a rodiči. Cílem předložené práce je odhalit, jaké mají učitelky znalosti v oblasti využívání alternativních přístupů u dětí. Jak v této souvislosti spolupracují s dětmi a rodiči. K naplnění cílů byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru s uči-telkami. Výzkumný soubor tvořila skupina učitelek pracujících v mateřské škole v Jihočeském kraji. Pro další zpracování rozhovorů, byla pořízena audio nahrávka a též psaný záznam. Poté došlo k podrobné analýze dat, kde byla použita metoda kódování. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že zkoumané učitelky mají povědomí o alternativních metodách a využívají je ve své každodenní praxi, ale mnohdy jednotlivé techniky nedokáží pojmenovat. Většina učitelek má kladný vztah k alternativním metodám a využívají je ve svém životě, což vede k tomu, že je snáze aplikují do své pedagogické praxe. Dalším zajímavým jevem bylo také to, že rodiče vět-šinou neprojevují zájem o informace týkající se alternativních metod, které mohou vést ke zlepšení vývoje a efektivnějšímu vzdělávání dítěte. Získané poznatky mohou vést ke zvýšené informovanosti učitelek mateřských škol a mohou přinést nové myšlenky v práci, kterou vykonávají. Též mohou poukázat na nové možnosti v přístupu k dětem, i při spolupráci s rodiči.cze
dc.format56 str.
dc.format56 str.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectalternativní metodycze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectalternativní vzdělávánícze
dc.subjectalternative methodseng
dc.subjectpre-school educationeng
dc.subjectalternative educationeng
dc.titlePřístup a zkušenosti učitelů MŠ s alternativními přístupycze
dc.title.alternativeAttitude and experience of teachers of nursery schools with alternative methods.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38081
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor thesis of mine is divided into two parts. The initial, speculative section, is aimed at defining the most frequently used alternative methods. The second section inc-ludes those methods that give enough scope to be applied within educational activities of nursery school children. The objective of the speculative section is to present complete information trying to find out about the way of using alternative methods that can be ap-plied to teaching children or informing parentsThe functional section provides the results of qualitative research activities. The main objective of this was to gain some knowledge of alternative methods and their consequential contacts both with children and parent-sThe aim of this thesis is to discern the true extent of the teachers´ knowledge of the way the alternative approach is made use of with children and the scope within which they cooperate both with children and their parents. To reach this goal, a semi structured talk to the teachers was used.Some of the nursery school teachers working in the South Bohe-mian region made up a research group. Both an audio recording and a written account were made for further processing the interviews. As a follow-up a detailed date analysis was made using a method of information coding. An enquiry based on this research provided the fact that teachers might unconsciously know something about all these methods and are making use of them in their everyday activities but they are often not able to give them their proper denotations. Most teachers show real interest in alternative methods and are using them in their life which is the easiest route to success in their educational activities. Another interesting result of this exploration was lack of interest with parents in alternative methods leading both to possible support of the process of their children´s development and their more effective education. The knowledge thus obtained can supply nursery school teachers with a higher grade of teaching skills awareness and could bring about new ideas for the work they are doing. They can also open up new alternatives in the area of both their approach to children and their cooperation with parents.eng
dc.date.accepted2015-08-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam