• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Přístup a zkušenosti učitelů MŠ s alternativními přístupy

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (985.3Kb)
    Posudek vedoucího práce (458.1Kb)
    Průběh obhajoby práce (170.6Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Pechová, Aneta
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Úvodní část, teoretická, je věnována definici nejčastěji využívaných alternativních metod. Druhá část, se zaměřuje na metody, pro které se naskýtá prostor v pedagogické praxi u dětí v mateřské škole. V teoretické části bylo cílem předložit ucelené informace týkající se možností využití alternativních metod, které učitelka může aplikovat ve své praxi, nebo informovat rodiče. Praktická část přináší výsledky kvalitativního výzkumného šetření. Hlavní cíl byl zaměřen na odkrývání znalostí a povědomí učitelek o alternativních metodách a také jejich následná spolupráce s dětmi a rodiči. Cílem předložené práce je odhalit, jaké mají učitelky znalosti v oblasti využívání alternativních přístupů u dětí. Jak v této souvislosti spolupracují s dětmi a rodiči. K naplnění cílů byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru s uči-telkami. Výzkumný soubor tvořila skupina učitelek pracujících v mateřské škole v Jihočeském kraji. Pro další zpracování rozhovorů, byla pořízena audio nahrávka a též psaný záznam. Poté došlo k podrobné analýze dat, kde byla použita metoda kódování. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že zkoumané učitelky mají povědomí o alternativních metodách a využívají je ve své každodenní praxi, ale mnohdy jednotlivé techniky nedokáží pojmenovat. Většina učitelek má kladný vztah k alternativním metodám a využívají je ve svém životě, což vede k tomu, že je snáze aplikují do své pedagogické praxe. Dalším zajímavým jevem bylo také to, že rodiče vět-šinou neprojevují zájem o informace týkající se alternativních metod, které mohou vést ke zlepšení vývoje a efektivnějšímu vzdělávání dítěte. Získané poznatky mohou vést ke zvýšené informovanosti učitelek mateřských škol a mohou přinést nové myšlenky v práci, kterou vykonávají. Též mohou poukázat na nové možnosti v přístupu k dětem, i při spolupráci s rodiči.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31874
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV