Analýza zkušeností studentů dlouhodobě působících v peer programu
Abstrakt
Bakalářská práce si klade za cíl zmapovat, jaké významy studenti přisuzují svým zkušenostem s dlouhodobým působením v Peer programu gymnázia Elgartova 3, Brno s důrazem na motivaci respondentů pro vstup do programu, jeho cíle a jak respondenty ovlivnila jejich čtyřletá činnost v něm. Výzkum je prováděn za pomoci metod kvalitativního přístupu konkrétně interpretativně fenomenologické analýzy. Výzkumný vzorek tvoří čtyři momentálně nejdéle působící "peeři" (tři dívky a jeden chlapec) - dobrovolníci z řad studentů připravující a realizující na gymnáziu množství aktivit. Práce je rozčleněna na dvě části. Teoretická se věnuje popisu klíčových tématům s prací souvisejících: rizikovému chování, období adolescence, prevenci rizikového chování, obecnému konceptu peer programů a jeho modifikaci na gymnáziu Elgartova. Předmětem praktické části je podrobný popis výzkumných otázek, cílů a metodiky výzkumu. Autor rovněž přikládá sebereflexi své zkušenosti s programem. V závěru práce vniká finální zpráva shrnující výsledky a odpovídající na položené výzkumné otázky.