Předškolní vzdělávání v soukromé instituci
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá předškolním vzděláváním a péčí o dítě v soukromých institucích. Teoretická část popisuje vývoj předškolního vzdělávání od roku 1989 po současné pojetí předškolního vzdělávání a uvádí dostupné alternativní směry vzdělávání v České Republice. Dále tato část zmiňuje soukromé instituce zajišťující vzdělávání či péči o předškolní dítě a jejich legislativní ukotvení. V závěru teoretické části je provedena charakteristika podmínek předškolního vzdělávání. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno formou dotazníku a jehož respondenty se stali zřizovatelé soukromých předškolních institucí. Dále byla použita metoda pozorování a analýza dokumentů ve třech soukromých předškolních zařízeních v Českých Budějovicích. Získaná data vypovídají o zřizovatelích soukromých předškolních institucí, jejich programech a podmínkách péče v nich.