Volba předškolní instituce s Montessori pedagogikou z pohledu rodičů
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá Montessori pedagogikou a postoji rodičů, z jakého důvodu volí tuto vzdělávací alternativu pro své dítě v předškolním věku. Teoretická část je věnována předškolním institucím v České republice, její charakteristice, vymezením typů předškolních zařízení jako jsou běžné mateřské školy a alternativní předškolní instituce. Jedna podkapitola je věnována současné rodině a jejímu vztahu ke vzdělávání předškolního dítěte. Dále se zmiňuji o samotné Marii Montessoriové a jejích vzdělávacích metodách a principech. V praktické části je realizováno dotazníkové šetření s rodiči, jejichž dítě navštěvuje Montessori mateřskou školu. Výzkumná část zjišťuje postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání, důvody jejich výběru předškolní instituce a jejich následnou spokojenost s vybranou mateřskou školou.