dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Šimanová, Iva | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:30:51Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:30:51Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31951 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá Montessori pedagogikou a postoji rodičů, z jakého důvodu volí tuto vzdělávací alternativu pro své dítě v předškolním věku. Teoretická část je věnována předškolním institucím v České republice, její charakteristice, vymezením typů předškolních zařízení jako jsou běžné mateřské školy a alternativní předškolní instituce. Jedna podkapitola je věnována současné rodině a jejímu vztahu ke vzdělávání předškolního dítěte. Dále se zmiňuji o samotné Marii Montessoriové a jejích vzdělávacích metodách a principech. V praktické části je realizováno dotazníkové šetření s rodiči, jejichž dítě navštěvuje Montessori mateřskou školu. Výzkumná část zjišťuje postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání, důvody jejich výběru předškolní instituce a jejich následnou spokojenost s vybranou mateřskou školou. | cze |
dc.format | 60 s. | |
dc.format | 60 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | Montessori pedagogika | cze |
dc.subject | alternativní předškolní instituce | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.subject | Montessori pedagogy | eng |
dc.subject | alternative preschool institutions | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.title | Volba předškolní instituce s Montessori pedagogikou z pohledu rodičů | cze |
dc.title.alternative | Choice of Pre-school Institution with Montessori Pedagogy from the Perspective of Parents | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 38698 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's thesis deals with Montessori pedagogy and then it investigates the reason of parents for choosing this educational option for their child in a preschool age. The theoretical part is dedicated to preschool establishments in the Czech Republic and their characteristic. Next it is defining types of preschool e establishments such as ordinary kindergartens and alternative preschool institutions. One subhead is focused on a contemporary family and its attitude to education of a preschool child. Furthermore I mention Marie Montessori herself and her educational methods and principles. The practical part is based on a survey with parents whose child is attending Montessori kindergarten. The research section is trying to find out an attitude of parents to preschool education, reasons for choosing a preschool institution and their resulting satisfaction with a selected kindergarten. | eng |
dc.date.accepted | 2015-09-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |