• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Motivace k vyznávání a praktikování buddhismu.

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.252Mb)
    Posudek vedoucího práce (403.4Kb)
    Posudek oponenta práce (345.5Kb)
    Průběh obhajoby práce (149.5Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Pandadisová, Tereza
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce je zaměřena na prozkoumání motivů, které vedou členy buddhistických center Diamantové cesty k vyznávání a praktikování buddhismu. Hlavním cílem této práce je zmapovat jaké jsou hlavní motivy, sdílené postoje, hodnoty, zvyky a normy lidí, jež praktikují buddhismus Diamantové cesty. Teoretická část je zaměřena na postavení buddhismu v České republice, psychologické aspekty členství v duchovní skupině a teoretické koncepty motivace související s aspekty duchovní konverze. Praktická část se věnuje mapování nejčastějších motivů členů komunity, roli sebepojetí a vytváření sociálních konstruktů. V kvalitativně zaměřené výzkumné části se práce pokouší nastínit, jak toto vyznání zapadá do životního příběhu členů komunity, co tím získávají, kam tím směřují, jakou roli v tom hraje a jak to formuje jejich sebepojetí, jaké jsou copingové strategie těchto členů a jaký význam zde má členství v duchovní skupině v rámci tohoto životního stylu. Použitou výzkumnou metodou je zde etnografická studie, která pomocí zúčastněného pozorování a polostrukturovaných narativních rozhovorů umožňuje odkrývání významů a ponoření se do přirozeného prostředí komunity. Výzkumným vzorkem této studie jsou členové center buddhismu Diamantové cesty na území České republiky. Na závěr práce je čtenáři poskytnuta diskuze, jež shrnuje nejvýznamnější poznatky empirické části, mezi které patří široká škála motivů primárních a motivů udržujících proces vyznávání a praktikování.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31994
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV