Chovatelské kroužky na středních školách v Plzeňském kraji
Abstrakt
Jedním z problémů současné školy je relativně velké množství teoretického učiva, které je nedostatečně uváděno do praktických souvislostí s běžným životem žáka. Přitom osobní zkušenost s reálnými přírodninami má ve výuce biologie svoji nezastupitelnou úlohu na každém stupni vzdělávání. Přímý kontakt se zájmovým organismem může žákům zprostředkovat chovatelský kroužek, jehož
provozovatelem mohou být i vzdělávací nebo volnočasové instituce. V úvodu této
práce se zaměřuji na možnosti pedagogického využití chovatelského kroužku na
středních školách a na obecné podmínky jeho fungování. Cílem samotné bakalářské
práce je výzkum rozšíření chovatelských kroužků na středních školách Plzeňského
kraje a na jeho základě popsat základní modely jejich fungovaní, hodnocení studenty a nejčastěji chované druhy živočichů.